Generic bluetooth radio til Windows 7

  • Hej eksperter ;)


    Jeg har købt en Generic bluetooth radio (Bluetooth dongle) men kan ikke få den til at fungere sammen med Win 7, 32bit. Den virker på XP uden problemer.


    Windows update finder ingen driver til donglen når det er på windows 7.


    Nogen der kan hjælpe mig? Kan ikke finde driveren sådan lige umiddelbart manuelt ;(


    TPå forhånd tak for hjælpen :9xo

  • Hvis du skal finde ud af hvilken driver du skal bruge, skal du finde ud af hvilken chip der sidder på den og hente en driver fra fabrikanten af chippen.


    Der er flere måder man kan gøre dette på, du kan prøve at se på hvilke filer du bruger under windows xp, for at bestemme fabrikanten og evt. model nummeret.


    Du kan også prøve at åbne den op og se på selve chippen.


    Du kan også prøve at loade linux (f.eks. via en live-cd) i håbet om at den genkender den chip der sidder i usb donglen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 160067
    at åbne den er over mit lønniveau ;)


    under driverdetaljer på wp-systemet står der 4 forskellige.. hvilken en kan det være? (To af dem er placeret under SYSTEM)


    Du kan starte med at google de forskellige filnavne, for at se om der er noget mønster.


    Ellers så skriv navnene her og jeg kan prøve at se på det 8)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Da jeg installerede bluesoleil, virkede den.. om det var programmet, eller om windows bare skulle have et par reboots og noget tid vil jeg lade være usagt..


    Men tak for hjælpen herinde :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 160067
    Da jeg installerede bluesoleil, virkede den.. om det var programmet, eller om windows bare skulle have et par reboots og noget tid vil jeg lade være usagt..


    Men tak for hjælpen herinde :)


    Så vidt jeg kan se er bluesoleil netop en driver til diverse bluetooth chipsets.


    Men det er da godt at høre at du fik en løsning på dit problem :9xo

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.