Vil du tillade at følgende programmer foretager ændringer på din computer?

  • Jeg får ovennævnte spørgsmål, hver gang jeg åbner Internet Explorer vedr. Adobe Flash Player. Hvordan slår jeg det fra uden at gå på kompromis med sikkerheden generelt.


    Windows 7 Home Premium


    VH
    Kasper

  • Det kan du réelt ikke - UAC (som funktionen hedder) fungerer præcist ved at spørge dig inden at noget program får lov at ændre på Windows. Du kan prøve at hive den en indstilling ned eller helt slå den fra (Helt normalt for folk der spiller, da den fucker gemninger og lign. op pga. at den er for hys)


    Du finder dens indstillingsmenu under Kontrol Panel > Brugere (Ovre i siden)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak for råd... er dog lidt skuffet, for grundlæggende synes jeg godt om funktionen. Tænkte at man kunne godkende de programmer, der altid måtte lave ændringer.

  • Hvad ville så stoppe de programmer i at blive udnyttet af vira som udnytter den åbne port? Det er sgu ikke så ligetil at lave et sikkert system når du har at gøre med noget så åbent som Windows hvor brugeren kan gøre hvad han vil. :crazyeyes:


    Personligt har jeg altid haft slået UAC fra - jeg ved udmærket hvad jeg ændrer på, og kører nu på 4 år uden Antivirus, Firewalls eller UAC uden nogen problemer. Men alle er jo forskellige. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote


    Personligt har jeg altid haft slået UAC fra - jeg ved udmærket hvad jeg ændrer på, og kører nu på 4 år uden Antivirus, Firewalls eller UAC uden nogen problemer. Men alle er jo forskellige. ;)


    Sagt med andre ord.
    Du har hverken antivirus eller firewall på din PC?

  • Sagt med andre ord? Nej der står da vist ord for ord just dét. Og ja - nothin'


    Men alle har jo forskellige behov. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Sagt med andre ord? Nej der står da vist ord for ord just dét. Og ja - nothin'


    Men alle har jo forskellige behov. :)


    Du er en modig fyr. Længesiden jeg har hørt noget så dum!
    Lige meget hvor du færdes, så er du modtagelig. Også på Tweak.


    Du kan være ligeså stædig som du vil, men det er det mest letsindige jeg nogenside har hørt om inden for færden på http://WWW.


    Vil gå så langt, at jeg vil kalde dig for dummepeter.

  • Jamen det gør du da bare - så går jeg tilbage til min dagligdag.


    Mvh.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er vel muligt manden har styr på sine ting og f.eks. har firewall i router? Men du har ret i at hvis man pinedød vil klikke og installere alt der skinner så kan AV osv. være en god ide. At udsætte sin computer for noget skummelt kommer dog næsten altid af uvidenhed eller dumhed. Apropos denne tråd så er det stadig for mange en stor opgave bare at opdatere det mest vigtige herunder browser plugins. http://it.slashdot.org/story/1…d-To-Be-At-Risk-of-Attack eller det sejler (uanset +- angående tal) Er man ikke belastet af den slags mangler og heller ikke fiser rundt på warez og lign. sider er AV blot i vejen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DK70
    Det er vel muligt manden har styr på sine ting og f.eks. har firewall i router? Men du har ret i at hvis man pinedød vil klikke og installere alt der skinner så kan AV osv. være en god ide. At udsætte sin computer for noget skummelt kommer dog næsten altid af uvidenhed eller dumhed. Apropos denne tråd så er det stadig for mange en stor opgave bare at opdatere det mest vigtige herunder browser plugins. http://it.slashdot.org/story/1…d-To-Be-At-Risk-of-Attack eller det sejler (uanset +- angående tal) Er man ikke belastet af den slags mangler og heller ikke fiser rundt på warez og lign. sider er AV blot i vejen :)


    Et system uden Antivirus er slet og ret dumhed ligemeget hvor meget man mener at have kontrol med sine sager og din Firewall.


    Det handler ikke bare om det man klikker på eller installerer.
    Men hver sine lyster. Her til kan en Firewall ikke dæmme for virus, malware eller anden form for phising osv

  • Nej, det handler om hvad der er mellem ørerne på den person der klikker og taster løs, for eksempel at man ved hvordan en Windows bliver inficeret - håbede det fremgik tydeligt. Har man den viden (også fra erfaring/fejl) så er værdien af AV til at få øje på, men er man blank er AV sikkert bedre end ingenting. Så længe det varer. Dem der tillægger AV stor betydning skal nok også checke de mere vigtige opdateringer til Flash, java, pdf osv.


    Det eneste der helt sikkert er dumt er at være naiv og tro på røver historier ;)

  • jeg har sgu da osse kørt uden AV og kun med windows firewall det kører fint i flere år....

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • Hejsa


    Ja køre uden av og fw det kan jo være godt nok hvad man ikke ser har man ikke undt af........


    Har dov heller ikke nogen af delene på da jeg køre Linux Ubuntu 10.10 x86 dejligt!
    og så af ligevel har jeg MS egen av på min win 7 installation men den bruger jeg så kun når jeg skal spille.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64