Hjælp software

  • Har prøvet alt syntes jeg og nu håber jeg på lidt hjælp herinde for det er et virkelig frustrende problem. Min windows mail bliver ved med at poppe op ca. 1 gang hvert minut uanset hvad jeg laver. Har prøvet og installere et program der stopper windows mail men nu får jeg bare en pop up besked hvori der står at windows mail ikke kunne åbnes.


    Hvad skal jeg gøre ?


    Alina

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af alina22
    der findes ingen malware på computeren så det er ikke svaret.. hvis jeg får en løsning admin skal jeg gerne læse alle regler.. frustrende problem.. nogen andre bud ?


    Det er da ellers en god holdning at have ;)


    Hvad mener du med at den popper op? Starter den op og prøver at åbne en bestemt mail eller sende en mail?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af alina22
    der findes ingen malware på computeren så det er ikke svaret.. hvis jeg får en løsning admin skal jeg gerne læse alle regler.. frustrende problem.. nogen andre bud ?


    har du skannet eller er det bare sådan, for en ordentlig scanning tager jo min. en time...

  • der er ingen mail, windows mail og nu istedet thunderbird åbner bare, ingen beskeder, åbner bare.. har netop nu 54 åbne thunderbirds.. har kørt en grndig scanning.. der er intet... nærmest somom der er en kommando der fortæller min pc skal åbne et tilgængeligt mailprogram hvert minut. ca.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af alina22
    der findes ingen malware på computeren så det er ikke svaret.. hvis jeg får en løsning admin skal jeg gerne læse alle regler.. frustrende problem.. nogen andre bud ?


    det er afgjort en virus eller lign, måske kan dit antivirus ikke fange det. prøv at gå ind på http://www.eset.com og installer deres 30 dage trial version, den er forbløffende effektiv....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tage en backup af dine vigtigeste filer, og gem dem på et medie, du kan checke for virus evt. i en linux maskine....Derefter reformater din maskine.....


    Ved ikke om jeg bare skyder vildt, men kunne det tænkes det var et rootkit, som brugte din mail port til at kommunikere? Evt nogen som er lidt mere skrappe i rootkit end mig, som kunne forklare?

  • ok bliver vel nød til at reboote.. det er alligevel ikke min nyeste computer.. den kan jeg heller ikke få til at virke.. den vil ikke forsætte efter opstart hvor den loader fra microsoft siden lige før man skal intaste sit password.. er fandme træt af computere

  • Hvis ikke du har reformateret, din pc endnu, tror jeg det på tide. Alt uforklarligt i windows er som regelt forbundet med skidt. Ved godt det er nemt at sige, du bare skal slette din installation og starte forfra, men nogen gange er det den eneste løsning.
    Evt. backup dine vigtige ting og hop tilbage til et tidligere restore-tidspunkt. Måske det kan afhjælpe dit problem.