At spille på ens stationære fra netbook

  • Hej Tweak


    Jeg sidder og prøver at google problemet lidt, men kan ikke rigtig finde en løsning.


    Mit spg. går på om jeg kan tænde min stationære, og connecte til den via min netbook og derved "streame" den stationære's interface og spille den vej igennem..?


    Findes der noget software til denne slags, som faktisk ikke lagger ind i næste århundrede?


    På forhånd tak :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Det nærmeste du vist kommer er via en VNC client, men grafikken vil aldrig blive til noget godt..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Findes der noget software til denne slags, som faktisk ikke lagger ind i næste århundrede?


    Ikke så vidt jeg ved, men prøv OnLive, der streamer du bare et spil fra deres servere, du skal dog betale og have en god ping for at få noget specielt ud af det..

  • Tak for rådene. Det program jeg fik bedst FPS med var TeamViewer. Det var stadig uspilleligt dog.


    Det virker bare underligt at man ikke kan køre f.eks. WoW. Når man tænker på at jeg kan streame en 720p video på min netbook, så burde det vel bare være det der bliver vist på den stationære der blvier streamet den ene vej (et video output) og så noget keyboard/mus input den anden vej..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Tak for rådene. Det program jeg fik bedst FPS med var TeamViewer. Det var stadig uspilleligt dog.


    Det virker bare underligt at man ikke kan køre f.eks. WoW. Når man tænker på at jeg kan streame en 720p video på min netbook, så burde det vel bare være det der bliver vist på den stationære der blvier streamet den ene vej (et video output) og så noget keyboard/mus input den anden vej..


    Der er jo mange ting som spiller ind..


    Ved et 720p stream er din ping tid ligemeget, her er det kun din download hastighed der tæller.


    Men ved at bruge TeamViewer, er der jo ping både fra at du trykker på en knap, hen til din stationær + den ping der er for at du får et video signal på at du har skudt eller noget.
    Her betyder både din download og upload hastighed så også noget.


    Ellers kig lidt her http://www.google.dk/search?hl…i=g8&aql=&oq=stream+games :)

  • Ja, min undren ligger bare i at jeg f.eks. prøver det over LAN, og der er det stadig langsomt. Jeg tænker at hvis man spiller multiplayer så sender ens klient jo også kommandoer til modstanderens klient, for at synce de to programmer,,

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • I en FPS f.eks. bliver der jo i princippet kun sendt et sæt koordinater + evt info om du skyder og hvad retning du peger. Allerede her kan man en gang i mellem lag selvom man har en god forbindelse.
    Du vil streame alt dataen som svare til f.eks. 720P det er jo voldsomt meget data i forhold til det førnævnte så du kan slet ikke sammenligne de 2 (i mine øjne).