Batch script hjælp

  • Hey Tweak


    Jeg har lavet et script der skal starte et par programmer op for mig på samme tid og ligge noget ind i udklipsholderen. Det virker også fint, men jeg skal have batch scriptet til at sende en keystroke til det ene program lige efter det er startet.


    Er det muligt i dos ?


    F.eks.


    start blablaprogram.exe
    "send keystroke enter til overnævnte program"


    Aner ikke hvordan man gør det.. men jeg forestiller mig at man kan skrive en kommando der sender enter knappen til et bestemt vindue eller sådan noget?


    Nogen som ved noget her?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Jeg ville kigge på noget makro istedet.. Det kan lave keystrokes og starte programmerne..


    Det skal bare være noget man kan afvikle uden at køre andre programmer.


    Har også tænkt på at det kunne gøres i visual basic .. Nogen som er gode til det ? Jeg har jo sådan set lavet batch filerne så hvis nogen bare kunne forklare mig hvordan man afvikler en batch fil i VB og hvordam man sender keystrokes til et cmd vindue ville det være helt fantastisk!

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Det er sku da utroligt.. Nu har jeg brugt flere timer på at finde ud af hvordan man åbner et simpelt program ved at trykke på en knap i visual basic.. Men sådan en simpel funktion er noget nær umulig hvis man ikke har hardcore programmør :S


    Jeg prøver at åbne en batch fil når man trykker på en knap i Visual Basic. I gamle dage skrev man bare


    Code
    1. shell ("applikations sti")


    Men prøver jeg det bliver den ved med at åbne programmet til at jeg lukket visual basic programmet ned.. :rolleyes:

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet