Hvilken browser bruger i?

  • Hej


    Jeg har nu i årevis brugt Firefox som min browser, og har været rigtig glad for det (eller det er hvad jeg har troet).
    For jeg prøvede lige for sjov chrome for 2 uger siden, og det har vist sig at have været et rigtigt godt valg. Ikke mindst fordi de er sindsygt meget hurtigere (den fart som jeg altid har ville have af FF men aldrig rigtigt var der), men også pga. at det, efter min mening, meget federe og stilrene design.
    Det eneste negative jeg kan sige om chrome er: lidt mangel på nogle af de addons jeg brugte i firefox, dog handler det kun om addons til hjemmeside udvikling, firebug osv.


    Tænkte lige jeg ville høre hvilken browser i andre tweakers brugte, og hvis i stadig hænger på FF uden nogen egentlig grund, så prøv chrome eller opera :)


    Her er en lille bench at tænke over (det er selvfølgelig testet på samme computer. Alle browsers var helt ny installeret uden nogle addons osv.)
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/012011/Browser_benchmark.PNG]




    Jeg fik at en eller anden grund ikke internet explorer med, men jeg kan fortælle at den lå som nummer sidst, en smule under FF.


    Nuller



    EDIT: Kan se jeg heller ikke fik safari med. Men den ligger imellem chrome og firefox (lidt under midten af de 2)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

    Rettet 6 gange, sidst af Nuller-Joe ().

  • Det burde være muligt at stemme på mere end én...


    Jeg bruger primært FF, men det er bl.a. fordi jeg benytter en del "web-developer" plugins som jeg ikke vil leve uden, og så syntes jeg at den er rigtig god til at håndtere mange bookmarks i toolbaren med "folder i folder" - jeg skal nok have i nærheden af 100-150 bookmarks som alle er nemme at finde hurtigt.


    På mindre maskiner og til ren surf bruger jeg ofte chrome, idet den virker lettere, men dog med sine begrænsninger.


    /ask

  • Wow, vidste ikke ydelsesforskellen var så stor.


    Bruger Firefox ligenu, da jeg oplevede nogle bugs med Chrome, da jeg brugte den i sin tid.


    Men det kunne også være jeg skulle prøve Opera.


    Tak for resultaterne ..


    Mvh


  • Jeg har også gemt FF på min computer til, hvis jeg skal lave noget hjemmeside. Men ud over de gange bruger jeg altid chrome

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182


  • Det var så lidt.


    Blev nemlig også selv ret overrasket over at der var SÅ STOR forskel. Så tænkte at jeg ville dele det med andre FF brugere og lige give dem et hint om at det måske ikke er som det har været :)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Jeg bruger FF, mest fordi jeg synes det fungerer rigtig godt og har nogle funktioner jeg kan lide. F.eks. er jeg ret vild med Xmarks da jeg så har adgang til de samme bogmærker både hjemme og når jeg besøger mine forældre. Jeg aner faktisk ikke om Chrome/Opera har den samme funktionalitet, men så længe jeg føler FF gør jobbet skal der gode anbefalinger til før jeg skifter.


    Hvad dækker den benchmark egentlig over?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • http://download.xmarks.com/download/chrome


    Der bliver testet: http://clients.futuremark.com/peacekeeper/faq.action


    (Gå ned under What are the individual tests?)


    Udover det stod der også:
    "Peacekeeper measures your browser's performance by testing its JavaScript functionality. JavaScript is a widely used programming language used in the creation of modern websites to provide features such as animation, navigation, forms and other common requirements. By measuring a browser’s ability to handle commonly used JavaScript functions Peacekeeper can evaluate its performance."

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Gik fra ff til chrome for et års tid siden og har bestemt ikke fortrudt, kan også godt li´ det enkle design og så har den alle de add ons jeg skal bruge ;)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Det kunne da være man skulle prøve Chrome og se om det er noget jeg kan forene mig med.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg bruger FF, mest fordi jeg synes det fungerer rigtig godt og har nogle funktioner jeg kan lide. F.eks. er jeg ret vild med Xmarks da jeg så har adgang til de samme bogmærker både hjemme og når jeg besøger mine forældre. Jeg aner faktisk ikke om Chrome/Opera har den samme funktionalitet, men så længe jeg føler FF gør jobbet skal der gode anbefalinger til før jeg skifter.


    Chrome har i hvert fald samme funktion. Man synkroniserer extensions og bogmærker via sin Google Account.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Jeg gik fra FF 3.6 el. var det 3.7 til FF 4.0 da den kom som første Beta og nu har Beta 9 den køre dejligt, eneste jeg skulle vende mig til var der var ingen bundlinje i den nye FireFox 4.0 så har en anden bar men stadig ik det samme men går nok :clap:

  • Brugt selv Opera inden jeg fik prøvet Chrome og forelskede mig i dets minimalistiske design. Desuden kører jeg Developers Channel, og det er meget sjældent den laver fejl.


    Tror jeg har haft 4-6 gange hvor den drillede siden det kom ud ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Brugt selv Opera inden jeg fik prøvet Chrome og forelskede mig i dets minimalistiske design. Desuden kører jeg Developers Channel, og det er meget sjældent den laver fejl.


    Tror jeg har haft 4-6 gange hvor den drillede siden det kom ud ;)


    Bruger også selv Developers Channel, og ja der er en glitch en gang i mellem. Men tror der er 14 dage imellem, og det er oftest fordi jeg selv har lavet en bummert da jeg kodede siden. :$

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS


    Bruger også selv Developers Channel, og ja der er en glitch en gang i mellem. Men tror der er 14 dage imellem, og det er oftest fordi jeg selv har lavet en bummert da jeg kodede siden. :$


    Har også lige downloadet Dev. channel.. Syntes af en eller anden grund det kører lidt langsommere end 'stable channel'.. Ved ikke om det bare er mig?. Har dog ikke benchet den, tænker mere bare på at åbne selve programmet, og når man surfer rundt

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Kører primært med Chrome som er i version 8 pt.


    har før kørt med Chromium som er deres grundlæggende developer udgave, som er i version 10, men fandt lige den udgave en smule for ustabil til min smag :)


    en god måde at teste hastigheden i en browser er at bruge sunspider 0.9.1 testen som tester javascript enginen.


    http://www2.webkit.org/perf/su…nspider-0.9.1/driver.html


    Her scorer den på min maskine


    Chrome 8: 141.8ms
    IE8: 2501.0ms


    Betydelig forskel, har desværre ikke andre browsers installeret at teste med, men i kan da selv lige smide jeres resultater :)

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850