Dele af scanner

  • Jeg står og skal hjælpe svigerfar på det lokale arkiv, de har en scanner i mellem 2 af deres PC´re.


    Her er så mit problem.


    De har før skiftet med at bruge den scanner men, de skal havde flyttet de 2 pc´re og så er det ikke nemt at skifte det USB stik mellem de 2.


    Kan man sætte den ene op til at køre med Scanneren og den anden så dele den via den første, hvordan vil jeg kunne dele den scanner mellem de 2 PC.


    Findes der en anden måde ellers F.eks via noget hardware.


    2 PC med Internet, Netværk og XP
    Scanner med USB


    SKRIV hvis i mangler info, på forhånd tak

    PC: MSI Z77A-G43, i5-3570K, 16 GB PC3-12800, 2GB 660 GTX Ti, HDD 1 :Corsair force 3 120 GB, HDD 2 :WD 500 GB, 27" Philips 273V/22" Dell, Vista x64.
    Server: i5-3570K,16 GB PC3-16000, 5x3TB WD + 3 x 2 TB WD, Linux
    WDTV HD,250GB XBOX 360 Samsung TAB2 16GB, 300/300 Fiber.

  • Man kan få en USB hub der sættes på netværket og derefter mappes lokalt på hver PC det kan muligvis fungere. Jeg har dog tit oplevet med den slags ting at softwaren der skal bruges ikke altid kan håndtere dette så med mindre det er en speciel type skanner som er dyr ville jeg sætte en til op:)

  • Hvis I ikke kan få det til at virke, kan man købe en HP netværksprinter med indbygget skanner til ca. 400-500,- hos elgiganten. Det virker bare.


    Jeg har én som er delt trådløst mellem en stationær og to bærbare som er i hvert sit rum. Min hedder C4380. Så vælger du bare på den lille skærm på printeren, hvilken computer du vil scanne billedet/dokumentet til. :D