Synkronisering

  • Hej Tweak.Dk


    Efter at have investeret i en stationær pc for mere power, har jeg nu det problem at alle mine noter og opgaver fra Universitetet konstant skal flyttes fra min stationær til min bærbar og modsat.
    Dette tager lang tid at gøre og er supersvært at holde styr på.


    Hvordan klarer jeg dette nemmest?
    Programmet jeg skal bruge skal være gratis og helst ikke være baseret på at filerne også skal ligge online et sted, da dette ofte medfører begrænset serverplads.


    I virkeligheden skal alle ændringer i mine notater og opgaver bare flyttes frem og tilbage.


    Hvordan gør jeg dette?


    På forhånd tak.
    Jonas

  • Selvom du ikke vil have online løsning så vil jeg alligevel forslå dropbox (http://www.dropbox.com) - du har ca. 2 gb gratis plads hvilket burde være rigeligt til dokumenter osv. Om ik andet kan man jo tage sit arkiv ud af dropbox mappen og kun synkronisere de filer man arbejder på i det pågældende semester.


    Alternativt kan man benytte f.eks. SVN som også synkronisere med en server (som du evt. kunne sætte op selv på din stationære) men den kræver (så vidt jeg ved) at man manuelt opdatere og det er uholdbart i mine øjne:)

  • Jeg er ligeledes overbevist om at det er Dropbox du mangler. Brugte det selv på uni, det er genialt til gruppearbejde ligeså.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Jeg ville også anbefale dropbox, men hvis du ikke vil bruge online-tjenester så er synctoy også ret fornuftigt. Her kan du lave en opsætning så der synkroniseres via en usb-disk eller lign.


    /ask