Hvilket OS til gaming ?

  • hey tweak så er alt snart hjemme og skal ha samlet min lan com, hvilket OS ville i mene jeg skulle bruge til min lan computer, win7 (tweaket) kort fortalt det hedder win7 arc gamer edition, windows 7, eller skulle jeg hoppe over til xp og evt køre black edition ?, det skal være 64bit, så kom med forsalg os selvom jeg ikke har skrevet dem her måske nogen gode forslag/råd ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    hey tweak så er alt snart hjemme og skal ha samlet min lan com, hvilket OS ville i mene jeg skulle bruge til min lan computer, win7 (tweaket) kort fortalt det hedder win7 arc gamer edition, windows 7, eller skulle jeg hoppe over til xp og evt køre black edition ?, det skal være 64bit, så kom med forsalg os selvom jeg ikke har skrevet dem her måske nogen gode forslag/råd ?


    Du kan enten starte med at købe en original Windows 7 eller XP CD
    Eller downloade Linux Ubuntu som er gratis her - http://www.ubuntu.com/

  • linux/ubunto er udlukket har haft det og prøvet det af men blir idiot af den måde det er opbygget på, har ikke tålmodighed til at sætte mig ind i det nemlig :) hehe, men ja hvilket xp så? eller hvilket win7?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    linux/ubunto er udlukket har haft det og prøvet det af men blir idiot af den måde det er opbygget på, har ikke tålmodighed til at sætte mig ind i det nemlig :) hehe, men ja hvilket xp så? eller hvilket win7?


    Den originale købe i en butik, da det er imod reglerne at skrive om "warez" på Tweak


    Men jeg vil personligt foretrække Windows 7 :)

  • warez?, jeg har ikke tænkt mig at downloade noget ulovligt, nævner (arc gamer edition) fordi det er det jeg køre med, men høre jo jer hvilket OS jeg skal bruge, så hvilken måde bryder jeg regler på :s ?

  • Sjovt- sidst jeg checkede var det da ulovligt at downloade Windows fra piratsider, men jeg græmmes.


    Hold dig langt væk fra de custom builds der florerer på nettet af XP og Win7 - de fjerner en masse overflødigt, men mange spil og programmer kræver alligevel at de er der for at fungere. Prøvede selv en XP gamer edition, som ikke engang kunne tvinges til at se film eller printe. Og performance forskellen? Slet ikke mærkbar selv i tests. :roller:


    TLDR; Køb Win7 Home Premium. XP er iøvrigt så forældet at visse spil kræver minimum Vista i dag.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • herrmansen, jo men bare normal win7 altså ulti, pre eller?, grunden til at jeg har en pirat er simplehen fordi da jeg skulle ha ny harddisk havde jeg ikke råd til et nyt OS og så måtte jeg jo priotere, men ny skal jeg ha købt orginal OS :)

  • Win7 hands down.


    Ubuntu kræver RIGTIG meget fiflen for at komme til at køre spil. I hvert fald hvis man ikke gider sætte sig ind i det ;)
    Desuden skulle x64 versionen være knap så god, og så kan man jo ikke rigtigt bruge sine 4-8gb ram.


    Xp 32 bit lider også af, at du ikke kan drage nytte af mere end 4 gb samlet systemhukommelse og der er ingen Dx10/11 support.


    Xp x64 bygger mere på Windows Server Kernel end på Win2k som Xp 32bit gør. Du har stadig ingen mulighed for dx10/11 og driverunderstøttelse er om end dårligere end med xp 32bit. Du kan bruge dine 4gb ram, men der er så mange irritationsmomenter med inkompatilitet, at jeg på ingen måde kan anbefale det til at spille på.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    tror osse det går hen og blir win7, så et spørgsmål til 1000 kr, hvor kan jeg få det billigst :p ?


    http://www.edbpriser.dk

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • eh ja - edbpriser.dk er fint hvis du ikke kan læse og forstå engelsk


    men hvis du kan engelsk og gerne vil spare penge sååå:....


    ...hop ind på amazon.co.uk og køb det der, jeg sparede 1000 .- på min Windows 7 Ultimate ved at købe den derfra i en engelsk udgave (ville under ingen omstændigheder have en dansk version sååh)