• hey tweak har lige sidet og læst en artikel om botnet. er lidt forvirret over det så er der ikke en der kan hjælpe mig med at få forståelse for hvad det præcis er, tak på forhånd :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    http://lmgtfy.com/?q=botnet


    /ask


    :goodpost:


    Ikk for at være ond eller noget, men Korospo, du er simpelhen nød til at bruge google og spørge specifikt til ting hvis folk herinde ikk skal blive træt af dig, det er ikke mange af os som har tid til at "holde dig i hånden" hver gang du vil lærer noget nyt, og du har gang i 100 ting for tiden, start et sted og byg din viden op der og gå så videre til næste enme.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • prøv at hør her jeg søger os efter det osv osv inden jeg spørg herinde, kan måske være jeg er idiot til at finde links så men det jeg somregl finder er ikke det jeg søger også derfor søger jeg hjælp herinde...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    prøv at hør her jeg søger os efter det osv osv inden jeg spørg herinde, kan måske være jeg er idiot til at finde links så men det jeg somregl finder er ikke det jeg søger også derfor søger jeg hjælp herinde...


    jamen hvad er det du ikk forstår om botnet, det første link som kommer frem til wiki forklarer det meget godt for mig og der er endda link til det man mener med IRC-bots hvis det er det du søger, hvis du ikk forstår det som står på wiki så drop emnet, som sagt er det ikk for at være ond, men du har måske bare ikke baggrundsviden nok til at forstå det du læser.


    Altså mit råd til dig er, sæt dig ind i dit eget hardware, start med bundkortet, google og youtube det og du finder sikkert reviews hvor alt bliver forklaret, når du så har en forståelse af hvordan det er bygget op med bios og oc og den slags, ( ja ved godt du har pw på det du har nu, men når du får nyt) Så kan du starte med at kører lidt benchmarks og se hvad det giver og OC lige så lidt af gangen, så går du videre til dine ram og gfx, pludselig har du faktisk styr på hele din computer og har en grundviden der gør at du lettere forstår hvad andre "nørder" skriver rundt om på nettet.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • har nogen lunde styr på pc altså de sidste 4 pcer jeg har haft har jeg bygget, faktisk undtagen den her, men så snart at man skal flashe ens bios osv er jeg på bar bund, men men, botnet er et hacker nætværk som laver alt muligt og så derfor jeg spørg ind til fordi jeg er nysgerrig om hvor vidt det er sådan nogen ultimative hacker imod sikkerheden i eu osv altså omkring så nogen ting og evt starte en diskution omkring det....


    (det værtfald hvad der står i den artikle jeg har læst)



    Alt om data nr 17

  • men kan osse godt føgle dig!, skal du ikke tage fejl af men kan bedre lide at få et svar fra folk som har draget deres egen erfaringer istedet for en artikel som kan 2 år gammel og ubrolig og plus jeg syns det hygsomt og sidde og skriver herinde osv :)

  • det er ikke altid nok at have "styr på pc" og det børnepuslespil det er at samle en sådan.


    For at forstå hackere, deres metoder og "våben" så at sige, skal du til bunds vide hvordan hardwaren virker, hvordan software virker, forskellige sikkerhedsforanstaltninger og deres opbygning, samt hvordan alle disse ting interagerer med hinanden.


    Alt om data og co. har det med at oversimplificere hacking generelt (og sådan set alt andet, plus de har det med at levere forkerte informationer, hvilket er grunden til at jeg ikke læser den slags mere)


    hvis du endelig skal ind på kernen af det med botnets, så skal du ind på nogle andre emner, heriblandt netværksopbygning, cluster computing, Trojanere (herunder backdoors), cracking, programmering, og forskellige former for hacking.


    I og for sig fungerer et botnet ved at hackeren eller en virus lægger en bagdør ind på computeren, hvorefter et program installeres som kobler computeren sammen med resten af botnettet. Botnettet bruges så til at sende spam eller til bruteforcing af koder til lukkede systemer.


    Sikkerhed er der i og for sig ikke noget der hedder... man gør det sværere for hackeren, ja, men man holder ikke nødvendigvis en hacker ude...


    desuden... start med at lære at søge på google som de andre siger... kan du finde ud af Google, så kan du finde ALT!

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200