Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 26. januar 2004, 19:58

hey.. ville gerne spørge om man kan game med Linux fx.. Counterstrik / BF .. osv kan man det?.. så skal jeg skifte OS med det samme :D er ved at være pænt træt af Windåse..
ps. kan man begynde helt fra bunde med linux.. hvor man bare skal skrive koder fx? kunne være sjavt

Mvh Voltmod

2

mandag, 26. januar 2004, 20:00

Så vidt jeg ved, så skal man have Linux pathes for at et spil vil virke i Linux.

Du kunne jo gøre det at du lavede dual-startop. Når du vil spille bruger du "Windåse", og når du vil alt andet, så bruger du Linux.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Recon_99" (26.01.2004, 20:01)

3

mandag, 26. januar 2004, 20:03

ville jeg ik ;) .. har set en der har linux og kan game imens .. damn det ser blæret ud.. gamer i et vindu :D

5

mandag, 26. januar 2004, 20:23

Jeg kom engang til at installere XP 2 gange (!)
Det var på den sammen partition. Da jeg starter op kommer der en menu (sort-hvid uden grafik) jeg kan med piletasterne vælge om jeg enten vil bruge XP eller XP. Man skal altså bare have to forskellige OS på harddisken (man kan godt flere). Du skal bare være opmærksom på at XP og Linux distributionen du vælger ikke nødvendigvis kan ligge sammen! De bruger nemlig forskellige fil-systemer (FAT32, NTFS osv).

Du må ikke hænge mig op på alt dette, men jeg skal snart se om det dur, for jeg bruger snart selv den her løsning. Jeg skal bare lige finde den distribution jeg ønsker mig (ved ikke hvilken, leder stadig ;) )

6

mandag, 26. januar 2004, 22:49

Der er vist noget med et program, Wine og Wine-X mener jeg de hedder, en af dem koster vist en lille sum penge, men der kan du så vist også næsten spille alle nyere spil, hæng mig ikke op på det!
Jeg må sq indrømme jeg også er ved at være godt og grundig træt windåse! Sidder lige nu og skriver på en Mandrake dist. og jeg bruger den nyeste Mozilla browser... Damn jeg har det skidt med at skulle tilbage og bruge IE, det er virkelig først nu jeg virkelig kan se hvor fu***** skod den møgbrowser er... Hold fast hvor M$ da godtnok bagud der!!! Hm vidste slet ikke man kunne få linux drivere til ATI kort :) Må godtnok indrømme at når jeg har fået lidt mere erfaring med det her, så skifter jeg! For selv på den har gamle hdd's kan det køre temmelig okay, men windows 98 kan ikke køre særlig godt herpå.. :lame: Men må nok også indse at man desværre aldrig kan undvære windows, til dels pg.a af alle de programmer som, selvom der er open-source alternativer til, stadig væk ikke kan erstatte fx. officepakken fuldt ud! IMO. Og så er man jo også meget vant til windows... :boxed:

- Open-source is coming for you windows!!

Edit: Kan helt klart anbefale Mandrake til nybegyndere, jeg er hvertfald kommet godt ind i det på den her måde!! :clap:

Edit2: Heh, lige lidt humor fra Open-source communitiet omkring windows XP, temmelig grinerne :)) http://www.distrowatch.com/dwres.php?resource=review-winxp

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "JakobPP" (26.01.2004, 23:22)

7

mandag, 26. januar 2004, 23:19

Citeret

Originally posted by Voltmod
ville jeg ik ;) .. har set en der har linux og kan game imens .. damn det ser blæret ud.. gamer i et vindu :D

Og det er fedt fordi.....?

8

tirsdag, 27. januar 2004, 00:34

Har da hørt/set af der er udgivet Quake 1/2/3 på "linux version"... Hvorfor gør de ikke bare det med alle de andre games? :T

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.