Skrivebeskyttelse kommer igen

  • Hej jeg vil gerne kunne kopiere nogle skolemapper og filer samt lidt musik over på min pc, fra min eksterne harddisk.
    når jeg gør det, siger den følgende:
    -----------------
    Der er nægtet adgang til filen.



    Du skal have tilladelse til at udføre denne handling


    Du skal have tilladelse fra Administrator for at foretage ændringer i filen


    >billede< design(filnavn)
    elementtype: PNG-fil
    Størrelse 29,9 Kb


    (valgmiligheder: )


    forsøg igen spring over annuller


    >afkrydsningsfelt< gør det samme for alle aktuelle emner
    -----------------
    så jeg annullerer hele processen.


    jeg har lagt mærke til, at når jeg klikker på egenskaber for mappe eller drev, og fjerner hak ud for "skrivebeskyttet(gælder kun i mapper og filer)" og klikker på anvend/ok kommer boksen op:
    -----------------
    " du har valgt at foretage følgende attributændringer:
    fjern skrivebeskyttelsen


    Vil du kun anvende ændringer på denne mappe, eller vil du også anvende den på alle undermapper og filer?


    (rund valgmulighed dæmpet til gråt, så man ikke kan vælge den: ) Anvend kun ændringer på denne mappe
    (eneste valgmulighed: ) anvende på denne mappe, undermapper og filer.


    ok annuller
    "
    ----------------
    jeg trykker på ok, ok, og egenskaber lukker. jeg kan stadig ikke flytte filen, og vælger at gå under egenskaber for mappen igen. fluebenet er tilbage ÅH NEJ! hvad skal jeg dog gøre. ak og ve.


    Jeg har windows 7 32 bit, clean formateret fra vista 32 bit på min hp pc, hvor jeg er administrator. Forskellige data på den eksterne har været i kontakt med det giftige vista og xp, på flere pc'er, og eftersom problemet allerede var der før min iomega harddisk gik i stykker, og jeg fik dem tilbage via "iomega data recovery" antager jeg ikke recovery'en som et problem.


    jeg har søgt lidt på internettet og microsofts hjælp side, men har været forvirret over cmd og attributter osv.


    Vil Du hjælpe mig? jeg kunne godt bruge din hjælp
    Please
    mvh martin og på forhånd tak

  • PS. jeg har for nylig scannet min harddisk og fundet trojansk hest og andre ting, som først Avaast og Superantispyware har fjernet nogle af, og senere AVG det hele (forhåbentlig, jeg har sørget for de grundigste scans i de gratis versioner).

  • Det kan muligvis have noget med mappetilladelser at gøre.
    Højreklik på mappen > Egenskaber > Sikkerhed > Avanceret > Tilladelser > Ændring af tilladelser > Tilføj > Navnet på din bruger > Giv denne "Fuld kontrol".


    Prøv at se om det ikke hjælper på dit problem.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra