Nemt videoredigeringsprogram

  • Hej tweakere,


    Jeg kender intet til videoredigering, men jeg leder efter et redigeringsprogram, der kan udtage scener fra videofiler, altså f.eks. ved tidsangivelse af start og slut. Det må gerne kunne håndtere mange filtyper og codecs.
    Det må også gerne kunne gemme i andre filtyper end den originale og mulighed for at ændre på kvaliteten. Og så skal det gerne være nemt at bruge.


    Har I nogle gode bud på hvad jeg skal bruge?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hvis det skal være nemt at bruge, så skal det uden tvivl være Pinnacle studio. Hvis man slet ikke kender noget til video redigering, syntes jeg personligt at programmer såsom sony vegas kan blive meget uoverskuelige, hvor imod at pinnacle har stortset alle de samme features, bare sat mere "børne venligt" op:
    http://www.pinnaclesys.com/Pub…Home+Video/Studio+Family/

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

    Rettet en gang, sidst af Nuller-Joe ().

  • Jeg har prøvet virtualdubmod og det ser ud til at det kan gøre det jeg har brug for lige nu. Derudover fylder det ikke så meget, hvilket er vigtigt da jeg sidder på et stærkt begrænset internet. Derfor vil downloading af de andre også være udelukket lige pt, men det kan da komme på tale, hvis jeg får brug for mere, og hvis jeg mener prisen er rigtig.
    Er der andre bud så kom endelig og ellers tak for de gode forslag.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg har prøvet virtualdubmod og det ser ud til at det kan gøre det jeg har brug for lige nu. Derudover fylder det ikke så meget, hvilket er vigtigt da jeg sidder på et stærkt begrænset internet. Derfor vil downloading af de andre også være udelukket lige pt, men det kan da komme på tale, hvis jeg får brug for mere, og hvis jeg mener prisen er rigtig.
    Er der andre bud så kom endelig og ellers tak for de gode forslag.


    Anders


    du ska bare huske du ska ha den codec du vil exporter filen i på din computer en codec pack funker ik.


    eneste minus er den kun ka output i avi men det finder du nok ud af, du kan jo lave h264/x264 i mkv hvis du vil, gør jeg selv en hel del.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    Hvis det skal være nemt at bruge, så skal det uden tvivl være Pinnacle studio. Hvis man slet ikke kender noget til video redigering, syntes jeg personligt at programmer såsom sony vegas kan blive meget uoverskuelige, hvor imod at pinnacle har stortset alle de samme features, bare sat mere "børne venligt" op:
    http://www.pinnaclesys.com/Pub…Home+Video/Studio+Family/


    enig :9xo