+4gb på FAT32 ekstern harddisk?

  • Hej, jeg har lige fået anskaffet mig en sød FAT32 ekstern harddisk fra verbatim i fødselsdagsgave. Og vil gerne lægge nogle STORE filer på den så min computers harddisk ikke er så stresset.


    Problemet ligger jo så i at jeg først nu har fundet ud af at +4gb ikke kan flyttes over på FAT32 disken, jeg har derefter prøvet at splitte den op med winrar og hjsplit men når jeg udpakker den inde i min harddisk får jeg en fejlmeddelelse: "Destination drive full or not ready"


    Er det umuligt at flytte så store filer over på en FAT32 harddisk?

  • ja fat32 understøtter kun 2gb filer, du kan enten lave din disk om til ntfs ellers må du have filerne liggende som små rarfiler som du så tager over på din computer og pakker ud der.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fino
    Nej den er blevet opgraderet til at tage imod 4gb.


    Anyway, kan jeg lave den om til NTSF?`I så fald, nogen der ved hvordan?


    Der kan man bare se jeg tog fejl, er så længe siden jeg har leget med FAT32.. =P


    ja du kan sagtens lave den om, se om verbatin ikk har et software til det, plejer der og være med til externe harddiske, ellers er det bare en convertering der skal til =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Sæt den til din comp og gå ind i denne computer. højreklik på drevet og sig formatér. Der skulle du gerne kunne vælge NTFS.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aka_-J-
    Sæt den til din comp og gå ind i denne computer. højreklik på drevet og sig formatér. Der skulle du gerne kunne vælge NTFS.


    Fremragende. Så er det problem fikset.


    Jeg siger mange tak for hjælpen alle :clap:

  • Ja, som Bubbi skriver kan den sagtens konverteres fra FAT til NTFS bare ikke den anden vej, det er derfor de fleste diske kommer med FAT som standart.


    /ask