Gigabit netværk

  • Hej..


    Hvis man opgradere en server til at køre gigabit kan man så sige at man kan have 10 x 100 Mbit bruger tilsluttet og alle får fuld udnyttelse, eller køre det på en lidt anden måde.


    Ved ikke om det er forklaret godt nok men så spørg

  • ja vil mene at du vil kunne have 10 bruger som alle kan hente med 100Mbit. dog kræver dette at serveren er til sluttet en switch eller andet, dog ikke en hub.

    CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
    Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
    RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
    Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
    HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
    Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
    Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
    PSU: Q-tec 400W
    Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
    Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"
    ________________________________________
    PcMark 2004: 3815

  • Quote

    Originally posted by nOrphf
    ok, sef. sider den på en gigabit switch :)


    Men om harddisken kan følge med skal jeg ikke kunne sige


    Hvis du ikke kører RAID, så kan de helt sikkert ikke fordi for at udnytte 1 Gbit/s, så skal der 128 MB/s data til .... og det kan hardddiske under normale omstændigheder ikke producere.... Selv de fleste RAID-0 konfigurationer har svært ved at komme helt der op... De ligger jo somregl på op mod 100-120 MB/s eller noget i den retning... Hvis jeg nu ikke husker helt forkert... :))


    Men hvis du har flere harddiske som bliver udnyttet samtidig og lidt fra hvert, så kunne det jo være det kunne lade sig gøre .... Men også kun lige med nød og næppe så for der er jo lige PCI-bussen der sætter en begrænsning som ligger der oppe...


    Men ingen tvivl om at 1000 Mbit/s er bedre til overførsel af mange og store filer frem for 100 Mbit/s... :)) ...100 Mbit/s er jo 3-6 gange mindre end en normal harddisk kan spytte ud.... Alt efter hvilken harddisk det drejer sig om.


    Ret mig lige hvis jeg stadig sover ... *G*


  • Nej nej, du sover ikke .. Det er og lyder ganske rigtigt :D