Win 7 Update der er gået galt!!!

  • Hej allesammen..
    Her til formiddag da jeg startede min nye bærbar (Asus U35JC)
    I det den kun er et par uger gammel, så har windows ofte hentet opdateringer, som også er helt ok.. Men her til morgen d. 25/11-10 er der så sket det, at når jeg starter skidtet op så fryser den bare.. Lige efter jeg har logget ind på min bruger?? Andre der har oplevet det?? Jeg har ikke fået lavet en genopretnings disk, idet jeg endnu ikke har fået købt et eksternt disk-drev til den endnu..
    Så alt i alt vil jeg lige høre om der er andre der har oplevet det her problem, og endnu mere om der er nogle løsningsforslag?? Jeg kan godt komme ind på computeren i fejlsikker tilstand, men det kan jeg jo ikke blive ved med..


    Hilsen René R.

  • Udover at prøve at reparere kan du smide din Win7 skive I og bede den om at opgradere til Windows 7 (I kid you not...). Så gemmer den filer, indstillinger osv. Det er ikke det optimale i det lange løb men så kan du da få hentet alting over og få maskinen op at køre igen. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Altså siger du, at jeg fluks ska gå ud og anskaffe et eksternt disk drev, få brændt den win 7 recovery disk ud og bare starte forfra?? Ikke en eller anden fix måde lige at gøre tingene på.. Typisk... :clap:

  • Du kan også gøre det via et USB stik på +4GB. Men har du prøvet at køre Windows Update i fejlsikret tilstand (med netværk) ? Kunne være at den kunne rette fejlen selv. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du kan også ind og recover til et tidligere tidspunkt. Det behøver du ingen disk til.


    På engelsk hedder det "System Restore Point" og er vist at finde i "help and services".


    Sidder på mkn tlf. så kan ikke lige tjekke efter.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().