Hvad synes vi om det nye Live Messenger?

  • En lille windows opdatering på små 160mb til "Live Essentials" dukkede op her til morgen på min pc, og opdaterede så mit messenger til en ny version med nyt design og funktioner.


    Der er bl.a. integration med facebook osv., men designet har efter min mening også uheldige og direkte irriterende elementer! Bl.a. SKAL man nu trykke på pilen ved siden af ens grupper på kontakt listen for at udvide de lister, i stedet for at klikke på selve titlen. Dertil kommer fuldstændigt unødvendige animationer og nye grimme (og animerede!) smileys.


    Hvad synes i indtil videre? Jeg er lidt små sur, men måske man bare skal vende sig til skidtet.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Mangler lidt poll muligheden "Nådada, er der kommet en ny udgave?" :))


    Må sgu indrømme at efter Facebook/Steam kom på markedet er jeg gået helt væk fra Live og Xfire som IM programmer.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Mangler lidt poll muligheden "Nådada, er der kommet en ny udgave?" :))


    Må sgu indrømme at efter Facebook/Steam kom på markedet er jeg gået helt væk fra Live og Xfire som IM programmer.


    Den mulighed har du nu fået ;)
    Jeg bruger msn til forskellige kontakter som ikke bruger steam osv, og jeg synes sku bare det nemmere lige at åbne msn og skrive til en i stedet for at hoppe ind på facebook og se om han/hun er online eller ej. Desuden synes jeg tit fb chatten er elendig.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Den mulighed har du nu fået ;)
    Jeg bruger msn til forskellige kontakter som ikke bruger steam osv, og jeg synes sku bare det nemmere lige at åbne msn og skrive til en i stedet for at hoppe ind på facebook og se om han/hun er online eller ej. Desuden synes jeg tit fb chatten er elendig.


    HØRT HØRT! Forstår ikke man kan bruge andet end messenger live. Facebook du'r ikke til at snakke med folk igennem længere samtaler + at jeg logger alle mine samtaler, så jeg kan gå tilbage til det hvis der var noget jeg blev i tvivl om.


    Har dog ikke opdateret min messenger endnu. Så ved ikke med den nye.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Kom kun til at se den nye da jeg formaterede min bærbare for et par uger siden og så downloadede messenger.
    Shit jeg hader det :s Det tog mig også 5min at finde ud af at der var en knap så man kunne folde det store vindue sammen til en liste som det gamle messenger. Jeg har ikke noget at bruge nyheder og andet bras til sammen med messenger X(
    De nye smileys er grimme, alle animationerne er ikke min smag, og jeg bryder mig ikke om reklamen under tekstfeltet man skal skrive i :rolleyes:
    whinewhine :D

  • Det er bare endnu et ynkeligt forsøg fra Microsofts side på at tvinge folk til forene deres services for at maximere profit.


    Er ikke stor fan af det og kunne godt forestille mig at jeg stoppede med at bruge MSN indtil de som minimum får fjernet det "BING" søgefelt.

  • Har brugt det i ca. et måned tror jeg (beta) og har ikke rigtig kunne finde ud af at skifte tilbage..


    Det er elendigt! Mine samtaler resizer altid til standard, som er meget lille, og videosamtale funktionen er bare f*#ked..
    Bruger heller ikke det Facebook noget, og hvad er pointen egentlig i at man SKAL skrive både fornavn og efternavn i det de andre kan se?

  • 160MB.... Det er efterhånden gået hen og blevet regulær bloatware.


    Nogen der kender et godt alternativ til Messenger? Freeware naturligvis, uden reklamer og gerne med funktionalitet til at se om der er ny mail på Hotmail.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    160MB.... Det er efterhånden gået hen og blevet regulær bloatware.


    Nogen der kender et godt alternativ til Messenger? Freeware naturligvis, uden reklamer og gerne med funktionalitet til at se om der er ny mail på Hotmail.


    De 160mb er fordi den har hentet opdatering til samtlige "live essentials" programmer, men man behøver ikke installerer det hele.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    De 160mb er fordi den har hentet opdatering til samtlige "live essentials" programmer, men man behøver ikke installerer det hele.


    Hehe ja, men det er vel stadigvæk bloatware, når der kommer alt muligt andet med man ikke har brug for.


    Anyhow, jeg har taget opdateringen som en fin årsag til at se på andre IM klienter, jeg starter med Pidgin som er Open Source og er rimeligt populær.
    Det ser ud til at den dækker de krav jeg har til en IM klient i hvert fald.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Såvidt jeg husker er det en programpakke hvor du selv vælger hvilke ting du vil have med. Du behøver ikke installere det hele. Så det bliver vel ikke mere bloatet end du selv vil have :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Såvidt jeg husker er det en programpakke hvor du selv vælger hvilke ting du vil have med. Du behøver ikke installere det hele. Så det bliver vel ikke mere bloatet end du selv vil have :)


    Hehe nu skal vi vist ikke ud i diskussion om hvad vi personligt definerer bloatware som, det er sådan nogle kedelige diskussioner ;)


    Min pointe bunder i at når man opdaterer via Microsoft Update, så henter den de fulde 160MB ned, hvorefter den giver dig valget om man bare vil opdatere Messenger eller om man også vil installere det andet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • den nye messenger er grim, ubrugelig og en fandens stor update man ikke kan bruge til en skid.


    Jeg vil slet ikke have noget med live essiensals at gøre, jeg bruger egne programmer og vil slet ikke have noget med bing at gøre, jeg skal nok selv bestemme min søgemaskine.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Jeg vil slet ikke have noget med live essiensals at gøre, jeg bruger egne programmer og vil slet ikke have noget med bing at gøre, jeg skal nok selv bestemme min søgemaskine.


    Haha:D Kunne ikke være mere enig, det er microsoft der presser sin monopol til det yderste. Det er skækkeligt!

  • Nu har jeg ikke hentet den nye version så kan ikke lige kommentere min holdning til netop den


    Men har faktisk i lang tid, siden messenger 6.0, været træt af deres tiltag i live messenger. De gør det hele mere ubrugeligt og tungere.


    Findes der ikke et godt alternativt program hvori man kan logge på sin live messenger account?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Nu har jeg ikke hentet den nye version så kan ikke lige kommentere min holdning til netop den


    Men har faktisk i lang tid, siden messenger 6.0, været træt af deres tiltag i live messenger. De gør det hele mere ubrugeligt og tungere.


    Findes der ikke et godt alternativt program hvori man kan logge på sin live messenger account?


    Jeg er personligt begyndt at bruge Pidgin, det virker godt og er tilmed open source.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Jeg fik lige kort prøvet den i fredags, da konen så Vild Med Dans, og jeg prøvede at installere Win 7 på min MBP.
    Det virker alt for uoverskueligt - kan meget bedre lide den gamle version!


    Enig, jeg fik det også som opdatering, nu er det afinstalleret igen og lagt som en skjult opdatering.
    Kan bedre lide den gamle version. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate