Shutdown med VBScribt

  • Hej, jeg har skrevet et meget simpelt program så jeg slukke min comp på tid. Jeg har gjort det i VBS da det var nemmest. Men jeg kan ikke få en 'visual'timer til at virke:



    Så tæller den ned, men problemet er at da den jo åbner og lukker msgbox'en så opdateren den og min fullscreen apps går ud i windows. Nogen der kan tænke på en løsning?
    Overvejede lidt at skrive det i c++, men er lidt rusten og kan ikke helt finde ud af h.time functionen.. :o


    /krokcy :rules:


    EDIT: har søgt meget efter en måde så man bare kan åbne én msgbox og så opdaterer dén. But no such luck.!

  • Du kan også lave en batchfil der kører "shutdown -s" og så bruge Windows' indbyggede planlægningsværktøj. Det har jeg før gjort med min gamle server. Så efterfølgende BIOS til at starte den igen.


    Det er nu engang det nemmeste

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • et lignende program i C#:



    Dette kan kobles sammen med DateTime funktionen der findes i .NET. Så kan du lave et program hvor du i stedet for at sætte x antal minutter ind, kan sætte nedlukningen til et klokkeslæt, dette kan nemt ordnes med en form og ved at sætte koden ind i en if-sætning :)


    Har jeg ret i at dit lille ur ikke tæller ned?
    Ifølge din if-sætning bliver TimeSec sat til 60 hver gang programmet ruller ind i if-sætningen medmindre mit vb er helt ved siden af :P


    lidt info til time.h mht. C/C++ plus kodeeksempler:
    http://www.cplusplus.com/reference/clibrary/ctime/


    update:
    i C/C++ er det super simpelt at lukke computeren ned:


    Code
    1. #include<process.h>
    2. void main()
    3. {
    4. system("shutdown -s");
    5. }

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet 3 gange, sidst af Foxx ().

  • Her er hvad jeg har besluttet mig for er nok :P Stadig samme problem med at den rent faktisk ikke tæller ned på sekunderne, dem tilføjer jeg bare så man kan se den præcise tid, plus jeg har tilføjet at det sidste minut tæller den ikke ned der har man bare muligheden for at lukke programmet hvis man ombestemte sig;



    Løser problemet med at den opdater vinduet så ens fullscreen apps bliver afbrudt.