Tager (måske) unødig tid om at starte op?

  • Når jeg starter min PC tager den et stykke tid om at starte op. Den står lige i ca. 5 sekunder før den begynder og det irriterer mig på en måde (fordi jeg har for få ting at gå op i, ja ;) )


    Specs er:
    i7-920
    3x2GB HyperX PC3-16000
    ASUS Rampage II Extreme ROG
    Corsair HX750
    2x Intel X25-M SSD (JBOD)
    Ingen HDD
    Samsung Writemaster DVD-Drev
    XFX Radeon HD 5850 "XXX"
    Cooler Master CM690 II Advanced


    Ekstra køling:
    H50 & HyperX fan.


    Er der nogen der ved hvorfor der lige sker 5 sekunder, hvor blæserne og det hele kører, før der sker noget :) ? Er det unormalt? Hvis ikke, hvordan kan det så "fjernes" ?

  • Det er muligt at du kan ændre lidt på POST indstillinger i BIOS, men tror bare at du skal lære at leve med de 5 sekunder...

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • ha ha


    bare fordi man keder sig, skal man ikke drilles ;-)


    hvis din pc bruger 5 sek. af din tid om dagen på at starte op, så spilder den hele 30 min. om året!!


    Med mindre din timeløn er skyhigh, ville jeg nok ta det med ro.


    Men for at være lidt kreativ, så prøv at sæt boot-rækkefølgen så den booter direkte på din HDD.


    Sweet_Dane

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Det lyder underligt, men har du en ekstern harddisk tilsluttet din computer?


    Jeg har en på 1tb, hvis den er sat til tager min computer, tager det 10 sekunder længere om at starte op, uden den starter den op som lynet.. Det vildt underligt.


    Jeg har bemærket præcist det samme på min egen PC :) Har faktisk oplevet at en PC af lidt ældre dato slet ikke ville starte med en ekstern sat i :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN


    Jeg har bemærket præcist det samme på min egen PC :) Har faktisk oplevet at en PC af lidt ældre dato slet ikke ville starte med en ekstern sat i :)



    Det meget mærkeligt, min her i dag tog min computer 2-3 minutter om at starte op, uden den eksterne i tager det normalt 20 sekunder.. :S Den står bare og loader ved win7 skærmbilledet .. :/