Hjææææælp - windows 7 driller

  • Jeg har dansk win7 x64 installeret.


    Win7 bliver hele tiden ved med at skifte til engelsk tastatur layout.


    Nederst til højre ved siden af uret, kan jeg se "Værktøjslinjen sprog" skifte til engelsk. Jeg kan så manuelt skifte til dansk igen men lidt efter skifter den til engelsk igen.


    Jeg har i kontrolpanelet for tastaturer kun Dansk tastatur.


    Nogen der ved hvorfor min win7 hele tiden skifter til engelsk?


    Jeg er ved at rive min sidste hår ud af hovedet.


    Takker


    Mojo

  • Det er simpelthen fordi at du skifter tastatur indstillingen for det enkelte program/vindue osv...


    Hop ind i kontrolpanelet og vælg "region og sprog" (eller hvad den nu hedder på dansk).
    Vælg fanebladet "keyboard og sprog", "Skift Keyboard", Marker Engelsk og fjern det. Genstart. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Det er simpelthen fordi at du skifter tastatur indstillingen for det enkelte program/vindue osv...


    Hop ind i kontrolpanelet og vælg "region og sprog" (eller hvad den nu hedder på dansk).
    Vælg fanebladet "keyboard og sprog", "Skift Keyboard", Marker Engelsk og fjern det. Genstart. :cheers:


    Den har jeg allerede slettet (som jeg skrev :) )...


    [Blocked Image: http://img258.imageshack.us/img258/6176/15102010143006.png]


    Sk**** irriterende :(


    Mojo

  • Dét spottede jeg så ikke lige. :cheers:


    Men bare for sjovs skyld. I dropdown menuen ovenover...ligger Engelsk i den? I så fald så hop et trin tilbage og vælg "installer/fjern" sprog og fjern Engelsk. Så skulle det da være fikset.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har selv haft samme problem med en server igår faktisk.. Men der skiftede den til engelsk uden at vise det i værktøjslinien sprog ! Jeg forsøgte også at slette engelsk, og sikre mig at det var dansk keyboard layout, og skifte mellem dansk og engelsk osv osv... der var bare INTET at gøre :pokey:


    Så den står stadig og vil ikke gå over til dansk.. har deaktiveret alle former for genvejstaster til at skifte sprog osv, men ja, der er ingen held..


    - Held og lykke med det, skal nok skrive hvis jeg finder en løsning ! ;)