Ny harddisk skal erstatte den gamle

  • Hejsa Tweakere


    Jeg har lige fået en ny harddisk og ville gerne have den til at erstatte min gamle. Men jeg vil helst ikke have slettet alle mine gamle data.


    Så jeg tænkte på om ikke der var en nem, gratis, måde at få klonet min nuværende boot disk over på den nye?


    Der er Windows 7 på den og en masse spil og programmer osv. Jeg synes jeg læste om det for længe siden, men de ting jeg har fundet på google giver ikke et tydeligt svar på om jeg efter at have taget en backup bare kan "smide" den gamle ud og så boote op på den nye og alt virkede nøjagtig som før?

  • Easeus Disk Clone http://www.easeus.com/disk-copy/ det skullle kunne klare det fint.


    bare clon disken over og sæt den til samme stik som den originale disk sad til, så skulle den være i orden.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Bare sørg for at disken ikke har været sat til maskinen før du starter selve cloningen - sådan var det ihvertfald med XP, er ikke helt sikker på at det også er gældende for win7.


    /ask