Fejl under konfiguration af Windows opdateringer

  • Min bærbar, Windows 7 fra HP Pavilion dv6, tager lang tid om at starte op da den åbenbart ikke kan finde ud af at installere de seneste opdateringer.


    Når jeg tænder den bliver jeg mødt med beskeden:


    "Konfigurerer opdateringer fra Windows Update


    0% er fuldført


    Sluk ikke for computeren"


    hvor den efter rimelig lang tid, uden at rykke sig fra 0%, går videre til beskeden:



    "Der opstod fejl under konfiguration af Windows opdateringer


    Gendanner ændringer


    Sluk ikke for computeren"


    Hvorefter den så starter op som normalt. Er sket hver gang de seneste par dage.


    Nogen hjælp?


    På forhånd tak :)

  • I er ikke de eneste, jeg har haft problemer på begge mine computere og min far har også, alle med windows 7.
    Så tror egentlig bare at det er en fejl fra microsofts side, men det ser ud til at være løst hos mig, fik den ihvertfald kun igår.

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Har haft præcis samme fejl de seneste par dage i Windows 7.


    Følgende virkede for mig:


    Gik ind i Kontrolpanel > System og Sikkerhed > Windows Update og her installerede jeg selv de opdateringer som computeren ikke kunne finde ud af ved genstart!


    Herefter genstartede jeg selv computeren og nu virker den igen :D

  • Det lyder umiddelbart til at være ligetil. Men jeg sidder så i den situation, at jeg slet ikke kan komme ind på skrivebordet. Min computer bliver ved med at genstarte sig selv, efter den har stået med den nævnte fejl. Nogen der ved hvad man så skal gøre? :S

  • Kør Cmd med administation, derefter skriv følgende i vinduet:


    stop wuauserv, tryk enter


    Og til sidst skal du skriv


    start wuauserv og tryk enter, mange af Windows Update problemer løses via dette.




  • Kan godt være jeg spørger dumt nu, men hvad er Cmd, og hvordan åbner dette vindue?

  • Du skriver Cmd i søgefunktionen, i nederste venstre hjørne.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.