Video redigering

  • Har brug for lidt hjælp her..


    Sagen er at Min far og hans dame lige har været i polen, og har derfor filmet en masse.


    Det er filmet i .mpg format og skal derfor convertes til WMV format før jeg kan få dem ind i Windows Movie Maker.


    Derefter bliver det super dårlig kvalitet, så mit spørgsmål lyder sådan her..


    Hvordan for jeg det ind i Movie Maker så det bliver bedst mulig kvalitet ?


    Eller skal jeg bruge et helt andet program? Hvis ja, så skal det være meget enkelt fordi der skal bare klippes og klistres.. :)


    Programmet der fulgte med til video kameraet er ikke til at arbejde med og kan ikke det jeg vil med feks at smide musik ind over osv.


    På forhånd tak. :rules:

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Du kan jo hente en 30 dages trial af Sony Vegas, der burde ikke være nogle restrictions af betydning. Det er også nogenlunde nemt at gå til :)

  • Har selv kikket lidt på Vegas og det er svært lige når du starter op, for alt er nyt. Men sån er det jo altid med nye programmer..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Okay, men der er ikke andre programmer der er lidt mindre, som er meget bruger venlig ?


    Da min far selv vil prøve at rode med det :rules:

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB