NRG-fil install

  • hvordan install man "lead & Gold" der er en "NGR"fil,
    som windows ej kender og spørger om program til at åbne ???
    kan ej install det.

    Asus Rampage III Extreme x58. core i7 965.2stk Asus GTX480 sli
    6GB Dominator GT 2000mhz. 2x80gb X25-m Raid 0. 2x1TB WD HDD Raid 0. silverstone 1200w/ Cosair H70 .zallman
    multi Fan controller. HAFX.Razer Lachesis/Logitech G19/Piranha/Goliathus
    30" Dell + 2stk HP 23"Full HD. Creative 5.1 XFI

  • Jeg antager at det er et spil som du selv har købt, jævnfør din tidligere tråd: LINK.


    Hvis du ikke selv har købt spillet og ikke ejer en gyldig licens til det, så kan vi ikke hjælpe dig.


    Hvis det er en .nrg fil du har, skal du først mounte filen i et program som Daemon tools.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Jeg antager at det er et spil som du selv har købt, jævnfør din tidligere tråd: LINK.


    Hvis du ikke selv har købt spillet og ikke ejer en gyldig licens til det, så kan vi ikke hjælpe dig.


    Hvis det er en .nrg fil du har, skal du først mounte filen i et program som Daemon tools.


    nu skriver personen ik .nrg men .ngr :$


    men bekend er der os forskel på exe og dll filer...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    nu skriver personen ik .nrg men .ngr :$


    men bekend er der os forskel på exe og dll filer...


    Se titlen på tråden + den anden tråd jeg linkede til som OP har startet omkring det samme spil, i mine øjne er det en rimelig antagelse at OP mente at det var en .nrg fil han har.


    Hvorfor du dog lader til at have et behov for at komme med en "dum" kommentar, kan jeg ikke lige forstå...

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • tak RTM... er et spil jeg har købt og har koden.
    problemet er den ikk kender filen. NRG ellerNGR- mener jegdet var,
    du forstår idet mindste hvad jeg mener-blir spurgt hvad jeg vil åbne filen med.
    hvad siger du jeg skal gøre ?

    Asus Rampage III Extreme x58. core i7 965.2stk Asus GTX480 sli
    6GB Dominator GT 2000mhz. 2x80gb X25-m Raid 0. 2x1TB WD HDD Raid 0. silverstone 1200w/ Cosair H70 .zallman
    multi Fan controller. HAFX.Razer Lachesis/Logitech G19/Piranha/Goliathus
    30" Dell + 2stk HP 23"Full HD. Creative 5.1 XFI

  • Kontakt dem du har købt det af, de har vel nærmest pligt til at hjælpe dig.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • joh, er bare købt over nettet og mere omstændigt, end hvis jeg ku
    finde ud af at install NRG-filen og åbne den, fremfor altmuligt.
    vil jo gerne bruge det denne måned

    Asus Rampage III Extreme x58. core i7 965.2stk Asus GTX480 sli
    6GB Dominator GT 2000mhz. 2x80gb X25-m Raid 0. 2x1TB WD HDD Raid 0. silverstone 1200w/ Cosair H70 .zallman
    multi Fan controller. HAFX.Razer Lachesis/Logitech G19/Piranha/Goliathus
    30" Dell + 2stk HP 23"Full HD. Creative 5.1 XFI

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Birgersted
    tak RTM... er et spil jeg har købt og har koden.
    problemet er den ikk kender filen. NRG ellerNGR- mener jegdet var,
    du forstår idet mindste hvad jeg mener-blir spurgt hvad jeg vil åbne filen med.
    hvad siger du jeg skal gøre ?


    Jeg antager i det følgende at det er en .nrg fil, men hvis du er i tvivl, så vil jeg anbefale dig at finde filen, højreklikke på den og se på egenskaber for den, det burde stå hvad det er for en filtype derinde.


    Men bare for at være helt uddybende(og muligvis en smule for triviel):


    Har du prøvet at mounte den fil i daemon tools? i givet fald hvad sker der?


    Hvis du er i tvivl om hvad Daemon tools, så er det kort forklaret et program der kan bruges til at tilgå såkaldte image filer (image filer er mere eller mindre CD-rommer der er gemt i en enkelt fil, som så kan brændes ud på en almindelig disk).
    Måden det fungerer på er at man mounter den image fil (i dit tilfælde den antagede .nrg fil) igennem Daemon tools som så emulerer et cdrom drev, hvilket gør det muligt for dig at åbne indholdet af image filen som om den lå på en rigtig cdrom i et rigtigt cdrom drev.


    Daemon tools kan hentes herfra: LINK


    Hvor har du købt det spil fra? har du set på deres hjemmeside om der står noget information omkring spillet?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ifølge linket til din anden tråd omkring emnet, giver du udtryk for at spillet du har købt, har du fået leveret på cd/dvd - men er nødt til at kunne åbne en .nrg fil for at kunne installere det.


    Er det korrekt?


    Det lyder rimelig usandsynligt at man laver et originalt spil, som man udgiver på cd/dvd, med en Nero-image liggende på den. :rolleyes: :crazyeyes:

  • spillet er købt hos pc-lager, og fra Paradox m manual og kode. Når den isættes,
    er der kun 1 NRG-fil. lead and gold master, at åbne, men kan ikke få noget til at install.

    Asus Rampage III Extreme x58. core i7 965.2stk Asus GTX480 sli
    6GB Dominator GT 2000mhz. 2x80gb X25-m Raid 0. 2x1TB WD HDD Raid 0. silverstone 1200w/ Cosair H70 .zallman
    multi Fan controller. HAFX.Razer Lachesis/Logitech G19/Piranha/Goliathus
    30" Dell + 2stk HP 23"Full HD. Creative 5.1 XFI

  • har aldrig brændt det store eller lavet filer om, så kender ej Daemon tool, men
    lige downloadet for at tjekke ud-

    Asus Rampage III Extreme x58. core i7 965.2stk Asus GTX480 sli
    6GB Dominator GT 2000mhz. 2x80gb X25-m Raid 0. 2x1TB WD HDD Raid 0. silverstone 1200w/ Cosair H70 .zallman
    multi Fan controller. HAFX.Razer Lachesis/Logitech G19/Piranha/Goliathus
    30" Dell + 2stk HP 23"Full HD. Creative 5.1 XFI

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    hos http://www.coolshop.dk f.eks., har de spillet til salg som download. Muligvis også som .nrg fil.


    Du kan enten, som nævnt tidligere, bruge Daemon Tools som fiktivt drev, eller også skal du bruge Nero til at brænde .nrg image'et til en cd eller dvd afhængigt af filstørrelsen.


    Han skriver jo faktisk at han sætter spillet i maskinen - så det han siger er vel at indholdet af DVD/CD'en er en enkelt .rng fil og intet andet?


    Semi Offtopic : Jeg har selv været ude for en enkelt gang eller to at spil har været brændt forkert fra fabrikkens side af, og måtte erstattes (RMA) via f.eks. coolshop.


    For god ordens skyld. Tag lige et screenshot af CD'ens indhold (altså når du åbner den i windows) (Se hér hvis du er i tvivl) og upload den til http://www.peecee.dk så vi kan få fastslået hvad pokker vi har fat i her. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Ja, lige præcis - og i dét tilfælde skal han jo netop gøre som jeg har skrevet i mit sidste indlæg. Enten kopiere .nrg filen til computeren og derefter brænde image'et til en tom cd/dvd. Så vil den nye cd/dvd have det brugbare indhold.


    Ellers kan han bare mounte .nrg image'et i Daemon Tools...

  • kan man ikke hive den over på en usb-stick? ser lige om jeg kan finde
    ud af det screenshot det...men yes er 1 fil og NRG

    Asus Rampage III Extreme x58. core i7 965.2stk Asus GTX480 sli
    6GB Dominator GT 2000mhz. 2x80gb X25-m Raid 0. 2x1TB WD HDD Raid 0. silverstone 1200w/ Cosair H70 .zallman
    multi Fan controller. HAFX.Razer Lachesis/Logitech G19/Piranha/Goliathus
    30" Dell + 2stk HP 23"Full HD. Creative 5.1 XFI