formater uden CD drev

  • heey tweakers..


    jeg har fået til opgave at formatere en vens pc, hvilket egentlig ikk er noget problem, men da jeg så får den med hjem opdager jeg at det er en pc uden cd drev (mini pc)


    og har søgt lidt på om det kan lade sig gøre med en usb, men kan ikk få det til at virke, trods det at jeg har læst et par guides, hvor man bla sku bruge "petousb, bootsect, usb_prep8" men kan ikk få det til at virke :rolleyes:


    nogen der kan hjælpe med nogen løsninger til at få den formateret,, det er win XP der skal på

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • Windows XP er virkeligt svært at få til at virke fra USB. Hvis du overhovedet kan så lån/køb/stjæl et eksternt DVD drev eller lån et internt fra en ven. Vista/Win7 derimod er så nemt at det næsten burde sælges på USB idag. :baby:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg følger lige med her da jeg også har en netbook uden drev i og ingen windows xp cd.
    Har sgu også undret mig hvordan fan den skal formateres :)

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1