Lige lidt flueknepperi..

  • Har lige fået min nye Windows 7 bærbar af min HTX, men der er et par småting som jeg er lidt utilfreds med: (skal lige siges at jeg egentlig også havde problemer med noget af det i Vista)
    Når jeg trykker på batteri ikonet i højre hjørne, får man kun to muligheder at vælge imellem. Er der ikke en måde man kan få flere på?
    Når man trykker på start, har jeg oppe til højre mit brugernavn, dokumenter, billeder og musik. Er der ikke en måde at tilføje fx en "Games" mappe?
    Når jeg browser min computer, har jeg ude til venstre, bagefter "desktop", de såkaldte "libraries". Hvis jeg trykker på "music" får jeg listen over alt mit musik, som om det ligger i den mappe, selvom det ikke gør, men hvis jeg trykker på de andre biblioteker, får jeg nogle "popned menuer" hvor de lister de forskellige destinationer jeg har tilføjet til det bibliotek, og herefter de mapper/filer som ligger i de forskellige destinationer.. Er der ikke noget jeg kan gøre, så det bliver ligesom i musik biblioteket, hvor jeg har alle filer, både dem fra "My Music", og dem fra "Shared Music" ??


    Håber i forstår mine små problemer ;) Det kan godt ske at jeg har formuleret mig som en spasser, men klokken er vist også til det ;)


    Hilsen Janze

  • En "games" mappe findes der. Den hedder bare Spil (hvis altså det er dansk windows)


    Det var ca. det spørgsmål jeg kunne svare på.



    Så vil jeg da lige sige, at jeg synes Win7 er det bedste styresystem Microsoft har lavet i MANGE år. WinXP fungere os, men det er noget mere kedeligt ud. og understøtter fx ikke DirectX 10..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

  • hej


    Tryk på start, højreklik ved siden af dig avatarbillede. Tryk på egenskaber.
    tryk på tilpas. i menuen til venstre vælges under music, vis som menu.


    EDIT: i samme menu, sættes flueben i games/spil.


    Husk at trykke anvend. Det skulle sætte flere/andre funktioner i menuen start :-)


    håber det hjalp


    p.s. med hensyn til dit batteri icon, tror jeg det er factory bestemt fra producenten.
    Tilføj evt. et desktop gadget der kan det du efterlyser.

  • Sweet_Dane : Tak for "start" hjælpen :) Kan det virkelig passe at man ikke selv kan bestemme om man vil have mere end to?:S Det giver jo ikke mange flere "hurtige" muligheder end Fuld kraft og ingen kraft..


    gaming-king : Det var ikke helt det jeg mente.. Har nogle billeder at hvad jeg mente.. Vil have fx dokumenter mappen til at se ud som musik mappen:


    [Blocked Image: http://i35.tinypic.com/300s461.jpg]


    [Blocked Image: http://i37.tinypic.com/x40npt.jpg]


  • Jeg mente præcis det samme som Sweet_Dane.. Fik det bare forklaret meget forkert :razz:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Men det ændre ikke ved at der kommer dem der popned menuer(hvor den deler de tilføjede mapper op), istedet for at den bare blander indholdet fra de tilføjede mapper (som den gør i musik mappen, hvor både de mapper som ligger under "my music" og "public music" ligger blandet i biblioteket)

  • Nej, er jeg bage for at du ikke gør ;) Prøver lige at forklare igen:)


    I min Dokuments mappe (se billede), er der i selve hovedvinduet nogle popned menuer (My dokuments og public dokuments), som er de mapper som er tilføjet til biblioteket. I min musik mappe, er der ingen popned menuer, på trods af at der ligeledes er to mapper tilføjet til biblioteket.
    I stedet for at dele de to tilføjede mapper op hver for sig, og placere nogle store fede popned knapper, blander den bare undermapperne fra de to mapper.. Whyyy?? Har tjekket de to mappers mappeindstillinger, og de er ens.. :(

  • Den eneste måde jeg kan komme på er at arrangere dem efter navn eller titel i stedet for mappe.


    I stifinder(som dit billede) oppe i højre hjørne er der en menu som hedder "arrange by:".


    leg lidt med instillingerne her. husk det gælder kun for den sti du er i.