Fildeling mellem Mac og Windows

  • Hej tweak


    Er der nogen måde hvorpå jeg kan overføre filer til en mappe på en mac der er delt på mit netværk fra en windows 7 computer...
    Altså jeg har sat fildelingen op, og det kører fint, jeg kan bare ikke skrive filer til mappen på mac'en fra min windows computer...

  • så vidt jeg ved kan MAC kun skrive og læse fat32 hvis du ik har installeret noget så den ka læse NTFS, men prøve at sætte en form for intern FTP op på netværket vil da tro det vil være den nemmeste vej at gøre det på.

  • Lidt noget vrøvl at involvere NTFS kontra FAT32 når det gælder fildeling Puma når det jo er rå data der sendes fra PC til PC og derefter gemmes af modtagercomputeren i det filsystem det nu engang vælger at bruge. Eksterne harddiske er derimod en helt anden sag. Hverken Windows eller OSX kan skrive til hinandens nuværende filsystemer uden hjælp udefra (drivere, programmer etc..)


    Kan ikke lige huske hvorfor det er at Mac'en ikke vil tage imod filer, men kan da selv huske problemet. Dog desværre ikke løsningen. Men som puma nævner så ville f.eks. FTP være en nem (midlertidlig) løsning - ellers kan du jo bare hente fra Windows fra Mac'en og ikke omvendt? :) Eller bruge noget ala. Dropbox hvis det bare er små dokumenter - ellers hedder den nok google for at få et svar. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Brugte vist denne fremgangsmåde med en vens Mac, for at han kunne hente fra mit medie center. Med den rette opsætning kører det perfekt Mac og Windows imellem (i hvert fald tæt på).


    http://support.apple.com/kb/HT1812

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Lidt noget vrøvl at involvere NTFS kontra FAT32 når det gælder fildeling Puma


    måske, men siger bare hva mac ka læse og skrive på ik andet HerrMansen :razz:

  • Ville bare gøre det klart for OP, men touché ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • man kan godt tilgå SMB (windows) shares fra en mac:


    1. Klik på "finder"


    2. Vælge forbind til server/connect to server


    3. i adressefeltet skriv som følgende syntaks: smb://computernavn/mappe


    4. forbind med din windows computer.


    du vil blive spurgt om arbejdsgruppe, bruger og password


    hvis der er mellemrum i et mappenavn eller computernavn skal det erstattes med %20

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().