Vil ikke installere netværket

  • Hej.
    Er ved at installere Win XP Home (lovlig medie og nøgle), men så snart den kommer til at skal installere netværket, går den i stå. Jeg har så flere gange prøvet at afbryde, og så genstarte, så den selv genstarter installationen. Her skal jeg hver gang indtaste nøglen igen, men den stopper altid når der resterer 32 min. der hvor netværket skulle blive installeret. Der bliver kun installeret lidt. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?? På forhånd tak.

  • Prøv lige at pille netværkskablet ud og evt. trådløst stik. Og så self. alt der ikke skal bruges af USB tingel tangel. Se om det funker.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det har jeg prøvet, og det hjalp desværre ikke.
    On board netkortet er defekt, og erstattet af et PCI netkort, men det burde da ikke være det.
    Har dog prøvet at tage netkortet ud, og kun installere med on board netkortet. Det hjalp heller ikke. Har også prøvet 2 forskellige drev og den "originale" XP cd, altså i stedet for den kopi jeg har brændt af originalen for at skåne den. Andre idéer jeg kan prøve.

  • Det kan jo være at der er andet galt end dit netkort, men hvis du ikke har gjort det allerede kan du meget passende starte med at deaktivere dit onboard netkort i BIOS, så kan det ikke forvirre installationsprogrammet i hvert fald.


    Det er jo muligt at windows forsøger at kommunikere med netkortet som så fejler, fordi det er i stykker.


    Hvis det stadigvæk fejler, så bør du nok køre noget test af computeren generelt, memtest86+ er godt til at teste ram med og det kan også være en ide at teste harddisken der bliver installeret på med fabrikanten af diskens værktøj.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Det kan jo være at der er andet galt end dit netkort, men hvis du ikke har gjort det allerede kan du meget passende starte med at deaktivere dit onboard netkort i BIOS, så kan det ikke forvirre installationsprogrammet i hvert fald.


    Det er jo muligt at windows forsøger at kommunikere med netkortet som så fejler, fordi det er i stykker.


    Hvis det stadigvæk fejler, så bør du nok køre noget test af computeren generelt, memtest86+ er godt til at teste ram med og det kan også være en ide at teste harddisken der bliver installeret på med fabrikanten af diskens værktøj.


    :clap: Dagens mand i skysovs. Tusind tak, det var lige det, der skulle til. Efter deaktivering i BIOS, så virkede det. Var ellers ved at gå helt i spagat, da jeg har kørt alle de nævnte test uden fejl. Nu er der der kun et problem med det trådløse netkort. Det vil kun køre 6 Mpbs, men det er nok bare defekt. Computeren har vist et problem med netkort :):goodpost: