fra vista til xp - Fandt ingen harddisk

  • Heej... Jeg har et problem. Jeg vil gerne formatere min vista og ligge xp på. hvis jeg smider en xp cd i og booter den op. Når den har indlæst det den skal skriver den:


    Installationsprogrammet fandt ingen harddiske på din computer.
    Kontrollere, at alle harddiske er tændte og korrekt tilsluttet, og at al diskrelateret hardwarekonfiguration er korrekt.
    Dette kan betyde, at der skal køres et diagnisticerings- eller installationsprogrammet kan ikke fortsææte. Tryk på F3 for at afslutte.


    Hvad i alverden skal man gøre?

  • hvilket service pack er din xp? er det 1 eller 2, så er det fordi at de ikke kan registrere sata disks, det er først service pack 3 cden der har integreret sata drivers i installationspakken

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • du skal vist finde noget sata driver, smide det på en usb pen .... resten kommer jeg med om lidt, det skal installeres på et bestemt måde

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • hvis du har en anden PC du kan benytte (hvilket du vel har siden du kan skrive her) kan du integrere SP3 i installations CDen. Det er ret simpelt og der er et hav af guider til det hvis du søger lidt på google. Det kræver blot en tom USB pen eller en CD afhængigt af om du vil installere fra det ene eller det andet. USB pen er at foretrækker da det er hurtigere...