Overclock af grafikkort

  • Jeg havde en gang et godt program til at overclocke mit Geforce 7600GT med. Det hed Coolbits. Meget enkelt. Nu har jeg snart et GTX470. Er der også et ligeså let program til overclocking af det. Er slet ikke god til overclocking. Det er kun til grafikkortet.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Tak for svaret. Er der nogen som ved, hvor meget jeg kan sætte det forskellige op på GTX 470, uden det bliver for varmt? Ved ikke selv, hvad der er bedst.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Tak for svaret. Er der nogen som ved, hvor meget jeg kan sætte det forskellige op på GTX 470, uden det bliver for varmt? Ved ikke selv, hvad der er bedst.


    overclocking er en lang rejse med mange fejlslag :)
    et par MHz af gangen hvor efter man tjekker om der er ustabiliteter og så tager man et par MHz mere, i starten kan man godt hoppe lidt mere end et par MHz, men oplever man ustabilitet så går man et par MHz ned og prøver igen, man tager enten gpu, shader eller ram en af gangen og finder ud af max og der efter kan man se om man kan ramme max på alle uden ustabilitet.
    Og under dette kontrollere man selvfølgelig tempen under de test man laver f.eks. med furmark.

  • Tak for svaret. Kan huske at Coolbits havde en funktion, hvor den selv fandt nogen passende overclockinger. Kan afterburner også det? Eller skal man selv finde frem til det der?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Tak for svaret. Kan huske at Coolbits havde en funktion, hvor den selv fandt nogen passende overclockinger. Kan afterburner også det? Eller skal man selv finde frem til det der?


    Kig rundt omkring på nettet og se hvad andre folk køre på deres kort.


    Mine GTX465 kort køre 850 mhz på gpu og 950 mhz på rammene på stock køleren med 1087 mv sat i afterburner.


    Et GTX470 kan også komme derop uden de store problemer :)