Netæværk ( med vista )

  • hey tweak'ers :P


    Jeg har et problem jeg har 2 computere ( med vista begge ), og de er på samme internet og router men jeg kan ikke finde nogle af dem under "netværk's gruppen"


    Den ene computer kan finde 1 anden computer på netværket men den bærbar kan ikke finde nogle af de 3 andre computere på netværket :/


    nogle der ved hvordan jeg kan få min bærbar over på samme netværk ?

  • Nu er jeg absolut ikke nogen haj til netværksopsætning i windows (det plejer egentligt bare at virke).


    Men det jeg ville tjekke er om computerne er sat op til den samme Workgroup og om der eventuelt skulle være noget firewall der er sat til at blokere(burde virke fint i windows, men afhænger garanteret af hvordan den ser netværket: hjemme/arbejde/etc)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Nu er jeg absolut ikke nogen haj til netværksopsætning i windows (det plejer egentligt bare at virke).


    Men det jeg ville tjekke er om computerne er sat op til den samme Workgroup og om der eventuelt skulle være noget firewall der er sat til at blokere(burde virke fint i windows, men afhænger garanteret af hvordan den ser netværket: hjemme/arbejde/etc)


    De er begger sat til workgroup som hedder "Workgroup", og kan ikke se nogle tegn på min firewall blockker noget. har nemlig prøvet med den uden.

  • well networking skal være slået til :)


    Se billedet her under -> sørg for at det er sat til public network og at fil sharing er til. Det plejer at være det der er galt.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Det hedder da Homegroup og ikke netværksgruppe i Vista og frem? Prøv lige det værktøj istedetfor og se om du ikke kan få dem til at deles pænt.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    Bare lige for en god ordens skyld!!!!


    Dine computere hedder ikke det samme vel???? bare en tanke.


    Nu du siger det er jeg faktisk usikker på det ;)