1

tirsdag, 17. august 2010, 07:47

Hejsa...

Er der nogen af jer, som kender et godt prgram til at lægge subtitles på film?

Filmene er mkv, og subtitles filerne hedder srt.

Og det hele skal afspilles i media player classic:)

2

tirsdag, 17. august 2010, 15:24

Jeg brugte engang noget der hed Subtitle Workshop. Mener det er freeware, og det fungerede rigtig godt :)

Edit: Det kan være jeg læser dit indlæg forkert. Ovenstående program er til at "lave" subtitles. Hvis du mener at du allerede har subtitles, men vil hardcode dem ind i film-filen, så er jeg ikke sikker på at Subtitle Workshop virker.

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Brtlsn" (17.08.2010, 15:26)

3

tirsdag, 17. august 2010, 15:43

Tror ikke at han vil hardcode/hardsubbe (altså påbrænde underteksten fysisk), men rettere tilføje underteksterne som et valgfrit lag (softsubs altså) - som der ofte ses på f.eks anime og DVD'er

4

tirsdag, 17. august 2010, 16:28

Præcis...Vil bare "lægge" en dansk undertekst over i en film.

Før, da jeg brugte VLC player, kunne jeg bare trække srt filen over i vlc når jeg startede filmen, og så virkede det. Det kan jeg ikke med media player classic.

Så derfor søger jeg et program, som kan lægge underteksterne på filmen.:)

5

tirsdag, 17. august 2010, 17:49

Det er ellers nemt nok. Du skal lægge undertekstfilen i samme mappe som din video fil og sørge for at den har samme navn udover self .xxx endelsen. Udover det skal du ind i Options og skifte til en render som tillader MPC's interne subtitle modul at køre (kig efter **)

F.eks
sørensfødselsdag.avi
sørensfødselsdag.srt
Osv..

Kan desværre ikke hjælpe det med det andet - men google kan sikkert :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.