Boot Problemer med vista 64 bit

  • Hey alle


    jeg har lige fået en Hp computer hjem som har været smidt en gang på gulvet.
    jeg har samlet den og sat ny hardisk i og den køre fint igen...


    Problemet er bare at når jeg booter den op med min.
    Windows vista ultimate 64bit kommer den kun lige ind forbi der hvor man tryker install


    så får jeg en fejl for den siger at den ikke kan finde driver eller mit cdrom/dvd drev?
    Hvad kan jeg gøre jeg har prøvet at trikke den med Windows xp men der når jeg ikke rat langt ind s får jeg en fejl. der ligner meget en Ramfejl


    og har prøvet at instaler Linux Ubuntu 64 bit. og det ser ud til den instaler ganske som den skal men når den genstarter får jeg denne fejl


    Reboot and select proper boot device
    Or insert boot media in selected boot device and press a key


    Jeg har også prøvet at smide en windows 7 64 bit cd i den men den gider den slet ikke læse alle skiver er Orginale.


    har prøvet at tage et nyt Dvd/drev og boote op fra den med vista men den kom også kun lige forbi hvor man trykker instaler ..




    er der nogen der har et godt bud på Hvordan jeg kan løse dette problem :boxed:


    //Poxixs

  • prøv at gå ind i bios og se hva den er sadt til at boot på først, evt sæt den til Harddisk så er du sikker på selv om du har et media af noget form i dit optiske drev at windows bare starter op.

  • Hardisken er helt fuldt ud formatert så der er ingen windows på den


    har været inde i bios og den er sat til at boote op fra dvd/drevet og den booter fint det er når den kommer ind hvor man skal trykke instaler på windows cden at den skriver den ikke kan finde noget dvd/drev :S


    og jeg fårstår det bare ikke

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af poxixs
    Hardisken er helt fuldt ud formatert så der er ingen windows på den


    har været inde i bios og den er sat til at boote op fra dvd/drevet og den booter fint det er når den kommer ind hvor man skal trykke instaler på windows cden at den skriver den ikke kan finde noget dvd/drev :S


    og jeg fårstår det bare ikke


    trykket om det optiske drev sidder 110% godt sammen?


    kan jo os være bundkortet har taget skade af faldet.

  • forstår bare ike det slag kan gøre det :S


    jeg kan se mit cdrom drev i bios og jeg kan botte op fra mit cd rom drev men det er inde i windows instalationen den fuckker / stopper helt op

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af poxixs
    forstår bare ike det slag kan gøre det :S


    jeg kan se mit cdrom drev i bios og jeg kan botte op fra mit cd rom drev men det er inde i windows instalationen den fuckker / stopper helt op


    hvis du har et andet optisk drev liggende så skrift det, der sker mærkelige ting når man taber sit hardware, og af og til kan man ik rigtig se hva der er gal for man faktisk skiller det ad el. konstatere det bare ik virker.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af poxixs
    hehe det er prøvet men det er lige som om jeg ikke må instaler noget der kommer en liste frem med nogle eksterne drev som ikke eksister på den computer


    ja prøv evt. at sætte et eksternt usb optisk drev til, hvis du har sådan et, og se om den vil installer, vil den det, så har du jo fundet fejlen ^^