64gb Usb stick format fat32 ?

  • Hi, har et lille problem med en "Kingston Datatraveler 200 64gb" den virkede på min ps3 også formaterede jeg den til NTFS... Nu skal jeg have den tilbage så den virker på min ps3 igen... men den vil ikke formatere den færdig som fat32 den siger ved 100% den er for stor ??? :((( nogle ideer.


    Har prøved "CMD" måden...


    Takker

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Fat32 er ikke bygget til så store størrelser..


    Ellers kan du jo dele den op i partitioner, selvom det er træls.
    Et andet program end Windows er nok vejen frem..


    ved jeg godt Overgaard, men kan huske da jeg købte min Western Digital 250GB My Book USB i tidernes morgen der var alle 250GB lavet som fat32 from Western Digital :))

  • FAT32 er udmærket så længe at filerne ikke overstiger de ~4GB hver især. NTFS er noget rod så snart du tager stikket væk fra en Windows PC. ExFAT (også kendt som FAT64) skulle gerne overtage tronen snart. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    FAT32 er udmærket så længe at filerne ikke overstiger de ~4GB hver især. NTFS er noget rod så snart du tager stikket væk fra en Windows PC. ExFAT (også kendt som FAT64) skulle gerne overtage tronen snart. :)


    hva vil de hjælper hvis autoradio'er, dvd'er, tv'er m.m stadig kun har Fat32 understøttelse, hvor langt kommer du så? :crazyeyes:

  • Samme problem er der jo med NTFS så jeg kan ikke se din pointe? :razz: Jeg siger bare at løsningen ER fundet - det er bare et spørgsmål om at producenterne gider at tage sig sammen og udvide deres drivere. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |