Script til at låse computeren

  • Hvis du kører Win2k eller WinXP (med classic log-on), så kan du blot trykke CTRL+ALT+DELETE , og så vælge Lock Computer .

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Originally posted by nOrphf
    Ja, ok


    Men det er fordi jeg skal have den til at gøre det automatisk.


    Og jeg gider ikke have en pauseskærm kørende


    Så kan du jo vel bare sætte den til at gå i stand-by efter fx. 5 min ... og så aktivere den, så man skal indtaste password når puteren kommer ud af standby..

  • Hehe


    Det kan godt være at det er mig der er mærkelig men jeg gider ikke at den skal gå i standby eller slukke for skærmen eller noget, det eneste den skal er at låse computeren, og jeg har haft et vb script der kan gøre det, men det er måske kun mig der kender et sådanne script

  • Quote

    Originally posted by nOrphf
    Hehe


    Det kan godt være at det er mig der er mærkelig men jeg gider ikke at den skal gå i standby eller slukke for skærmen eller noget, det eneste den skal er at låse computeren, og jeg har haft et vb script der kan gøre det, men det er måske kun mig der kender et sådanne script


    Hm... Så vælg password på pauseskærmen og så sæt den til SORT (BLANK)... Så kommer der bare en stort skærm... og så password når man vil ind igen...


    Ikke godt nok ?... Du VIL måske have et program til det du kan installere ? :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Hm... Så vælg password på pauseskærmen og så sæt den til SORT (BLANK)... Så kommer der bare en stort skærm... og så password når man vil ind igen...


    Ikke godt nok ?... Du VIL måske have et program til det du kan installere ? :))


    JAAAAAA, jeg vil have et program...


    Allerhelst vil jeg have programmet transparent Screen lock, men det koster penge, og det er på min arbejdscomputer jeg skal bruge det, og der går det jo ikke at have warez ( Det gør det jo selvfølgelig også på private maskiner :T )


    Så hvis du kender et program ala Transparent Screen Lock, som kan findes på download.com, som er freeware høre jeg gerne.

  • Quote

    Originally posted by engel
    Hvis du kører Win2k eller WinXP (med classic log-on), så kan du blot trykke CTRL+ALT+DELETE , og så vælge Lock Computer .


    Hvordan får man classic Log on på? :rolleyes:
    har WinXp Pro

  • Quote

    Originally posted by Noobie


    Hvordan får man classic Log on på? :rolleyes:
    har WinXp Pro


    Kontrol panel -> Brugerkonti -> Skift måden, hvorpå brugere logger af og på -> Fjern fluebenet i "Brug Velkomstsiden"


    Du kan så heller ikke bruge "Hutig brugerskift" mere.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Henter ikke nogle VBS-filer fra uprofessionelle sider uden troværdighed, men ellers tak. ;)


    Gør det slet ikke bedre det er en CS-klan´s side... :))


    Det er heller ikke en CS klan hjemmeside, det er bare noget jeg har lavet for sjov da mig og min storebror kalder os AVN når vi spiller CS på Boomtown.


    Btv. det der stå i vbs filen er bare

    Code
    1. Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
    2. WshShell.Run "RunDll32.exe user32.dll,LockWorkStation"


    Så det er ikke farligt, men ellers god holdning ;)