Cpu problemer

  • Hej jeg har en ven med et lille problem. Når han starter sin computer op efter den har stået i standby arbejder cpuen på fuld og der er ikke nogle programmer der køre som kan trække på den. computeren er 4 år gammel. nogen der kan hjælpe

  • Hej og velkommen til Tweak.
    Din tråd er vist lidt fejlplaceret. :)
    Så forvent at den nok bliver flyttet enten til hardware eller software sektionen.


    Der kan være mange grunde til det omtalte problem, men jeg vil næsten tro det er en software fejl.
    Du siger den er 4 år gammel, er den blevet geninstalleret i løbet af de 4 år?


    Du må meget gerne komme med nogle flere oplysninger om computeren..
    Er det en bærbar, stationær?
    Kører den med Windows XP, Vista eller noget helt tredje?


    Når du siger den arbejder på fuld tryk, hvor ser du så dette?
    Prøv evt. at højreklikke nede på System-baren, og start Joblisten (Task Manager på eng.),
    derinde skulle du gerne kunne se hvad det er der bruger så meget CPU kraft.

  • Velkommen:


    Hejsa Backster og velkommen til tweak.dk.


    Jeg har flyttet din tråd til Software da dit problem lyder software relateret. Hvis du fremover evt. er i tvivl om hvor de enkelte tråde skal placeres kan du altid finde hjælp her, hvor du også kan finde mange andre oplysninger.


    Nu hvor jeg er i gang med at henvise til en masse læsestof vil jeg også gerne gøre ekstra opmærksom på reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.


    Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.


    Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.


    Mvh


    David| Tweak.dk Crew
    Forum Moderator

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2