Mac driver til Win7? m.m.

  • hey..


    Jeg er ny i Mac verden :)
    Og da jeg har fået mig købt en MacBook, og skal på ferie nu her, men da der ikke rigtig er nogle spil til Mac, ville jeg bruge bootCamp og installer Win7 på den... Det gik vist nok også fint...


    Men jeg kan ikke finde nogle Driver til min Mac mus, så den kan bruges i Win, og det samme med lyd og skærmen...


    Når jeg starter min mac op, så kommer den ikke frem og og spørg om jeg vil starte Leopard eller Win7 op.. den går bare ind i Win... er det en fejl fra min side af? eller skal man trykke på noget eller hvad?? :)


    Håber i kan hjælpe.. skal afsted tirsdag, så ville gerne ha det til at køre inden :)

  • Nu er jeg slet ikke Mac guru, men så vidt jeg husker skulle du gerne have alle Windows driverne på din Bootcamp DVD/CD whatever skive. Mht. til at skifte system, "tror" jeg det er noget med at holde Option nede ved opstarten, så får du vist valget. :)


    Ellers kan jeg da varmt anbefale Steam til Mac, hvis du allerede har Steam til Windows. Der er efterhånden en dél spil derinde som også funker i OSX (dog lidt langsommere da Herr Steve Jobs og Co. ikke helt har forstået idéen i at lave up to date GFX drivere ;))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis du holder Alt nede når den starter op, inden plingeling lyden så får du mulighed for at vælge boot

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • ( lol - forsøger lige at komme ud af den: )


    Med "billig" forstås i nævnte sammenhæng anvendelsen af hardware af dårlig kvalitet, idet jeg antog mac's høje priser som gængs viden i dette forum, og dermed skulle det almen kendte ordsprog "billigt lort", således henvise til komponenter og materialer, der fx ikke er særlig holdbare, panelet som smuldre er et kendt problem! Udtalelsen bygger jeg dog på erfaring fra en 3-4 år gammel mac, så det kan have ændret sig siden...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikael
    ( lol - forsøger lige at komme ud af den: )


    Med "billig" forstås i nævnte sammenhæng anvendelsen af hardware af dårlig kvalitet, idet jeg antog mac's høje priser som gængs viden i dette forum, og dermed skulle det almen kendte ordsprog "billig lort", således henvise til komponenter og materialer, der fx ikke er særlig holdbare, panelet som smuldre er et kendt problem! Udtalelsen bygger jeg dog på erfaring fra en 3-4 år gammel mac, så det kan have ændret sig siden...


    Dårligste forklaring - ever. Du er jo fuld af fordomme, mand.