Catalyst får Windows 7 x86/x64 til at Crash

  • har i starten af den her uge re-installerede jeg en af mine venners maskine, og i det vil han låne mit modded Asus EAH5770 Twin Turbo 1GB det var os iorden men uanset om få installer Windows 7 Ultimate x86 el. Windows 7 Ultimate x64 så får Catalyst Control Center hans Windows 7 til at crash :boxed:


    Screen af BlueScreenView:


    [Blocked Image: http://i885.photobucket.com/al…k/th_BlueScreenView-1.jpg]



    jeg køre selv med Windows 7 Ultimate x86 og brugte ATi Driver 10.6 og fik aldrig crash, men af installer jeg CCC så er der ingen crash på hans computer, så nogen der ved hvordan jeg ka fix det her problem?



    Hans PC bestod af:


    Intel Core 2 Duo E8400 C0 (Køling NorthQ 3580 Siberian Tiger)
    Gigabyte GA-EP45-DQ6
    2x2 & 2x1GB DDR2 (Mix memory but both runs DC without a problem)
    Sparkle GeForce 8800GTS 512mb
    Western Digital Raptor 74GB
    Western Digital Green 500gb
    2xATA HDD
    Pioneer DVD-/+RW ATA
    Corsair VX550W


    eneste jeg ud skiftede var hans Sparkle GeForce 8800GTS 512mb til et Asus EAH5770 1GB og så re-installerede.

  • Det eneste jeg kan komme på kunne måske være en driver-konflikt. Har du prøvet at slette nvidia drivere?

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Jeg har været ude for det et par gange og eneste løsning som har virket for mig er et komplet reinstall.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • betaboy & Ebo jeg har skam re-installeret hans PC 2-3gange nu og det er stadig det samme. (skrev os til at starte med jeg har re-installeret med både x86 & x64 men stadig det samme)

  • Evt. prøv med en ældre udgave af catalyst driveren, kan være dér problemet er.


    Er BIOS opdateret på bundkortet i øvrigt? jeg kan se at version F6 fikser noget VGA kompatibilitets problem.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Evt. prøv med en ældre udgave af catalyst driveren, kan være dér problemet er.


    Er BIOS opdateret på bundkortet i øvrigt? jeg kan se at version F6 fikser noget VGA kompatibilitets problem.


    han har lige installeret ATi Catalyst 10.7 Beta HotFix og den funker fint selv med CCC så ved ik lige hva problemet kan være :boxed:

  • Så tror jeg godt at jeg ved hvad det er. Det har jeg prøvet flere gange hvorfor kunne jeg ikke huske det i 1ste. post.


    Prøv lige og se efter hvilken mappe som den bliver installeret i, skriver den ATI teknologies og ikke bare ATI, så prøv lige at slet teknologies og se om ikke det kan gøre det for jer. Det har mange gange hjulpet mig, når der skulle opdateres og ellers givet grå hår på hovedet for at få det til at virke.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.