Mac OS detail?

  • Jeg kunne ikke finde en detail version af Apple's Mac OS i deres webshop, kun opgraderinger til Snow Leopard (Ja, jeg har aldrig haft en Mac, og jeg har ingen idé om hvordan det virker og hvordan Apple sølger deres gøjl).


    Jeg skrev så en mail til Apple hvor spurgte dem, og NØJ et fantastisk brugbart svar på et ellers enkelt spørgsmål:


    Måske der er nogen her som kan give et mere hjælpsomt svar? :roller:

  • Hehe, du får sikkert ikke meget ud af deres officielle support, da det ifølge EULA'en for Mac OS ikke er tilladt at installere det på andet end en mac...


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hehe, du får sikkert ikke meget ud af deres officielle support, da det ifølge EULA'en for Mac OS ikke er tilladt at installere det på andet end en mac...


    /ask



    Aha, det forklarer det hele :ph34r:


    Virker da bare lidt som at skyde sig selv i foden at folk der ikke har råd til et helt nyt Mac system er nød til at gå af piraternes sti fordi Apple ikke gider sælge et af deres produkter :$

  • Nu er selve OS'et jo heller ikke bygget til at kunne køre på en PC som kører BIOS - det kræver EFI, som kun Mac maskiner har på forbruger markedet. Så medmindre du har haft fat i nogle... "ting" som bryder EULA'en og flere regler, så kan du heller ikke installere OS'et - udover i en sandkasse altså.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Nu er selve OS'et jo heller ikke bygget til at kunne køre på en PC som kører BIOS - det kræver EFI, som kun Mac maskiner har på forbruger markedet. Så medmindre du har haft fat i nogle... "ting" som bryder EULA'en og flere regler, så kan du heller ikke installere OS'et - udover i en sandkasse altså.


    Ganske rigtig


    Du kan bare lade systemet køre i sandbox(virtuelt milijø), så virker det, det er ikke optimalt, men det virker, selv med snow leopard.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af peterpc
    Jeg kunne ikke finde en detail version af Apple's Mac OS i deres webshop, kun opgraderinger til Snow Leopard (Ja, jeg har aldrig haft en Mac, og jeg har ingen idé om hvordan det virker og hvordan Apple sølger deres gøjl).


    Jeg skrev så en mail til Apple hvor spurgte dem, og NØJ et fantastisk brugbart svar på et ellers enkelt spørgsmål:


    Måske der er nogen her som kan give et mere hjælpsomt svar? :roller:


    Øh, ja. Du kunne evt. bare købe Snow Leopard på Apple´s hjemmeside - http://store.apple.com/dk/product/MC573K/A?mco=MTc0ODc2NTE
    Jeg er klar over der står opgradering, men den kan sagtens bruges alene.

  • Quote


    Øh, ja. Du kunne evt. bare købe Snow Leopard på Apple´s hjemmeside - http://store.apple.com/dk/product/MC573K/A?mco=MTc0ODc2NTE
    Jeg er klar over der står opgradering, men den kan sagtens bruges alene.


    Nice, og nu er det helt sikkert at det ikke kun er en upgradering, ligesom fx upgraderinger fra Vista til w7 :T?
    Lyder da oplagt at købe det så, 230kr er jo heller ikke alverden.


    Derudover har jeg taget et hurtigt kig på sandboxing og fundet frem til http://www.virtualbox.org/
    Det ser ud til det kan klare sagerne :)?


    Tusind tak for svarerne, flere ting jeg slet ikke var klar over:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Nu er selve OS'et jo heller ikke bygget til at kunne køre på en PC som kører BIOS - det kræver EFI, som kun Mac maskiner har på forbruger markedet. Så medmindre du har haft fat i nogle... "ting" som bryder EULA'en og flere regler, så kan du heller ikke installere OS'et - udover i en sandkasse altså.


    Super :9xo


  • Jep, og den Win7 opgradering jeg har til min Amilo, kan også sagtens bruges som "retail", eller hvad fanden Mikroblød kalders deres skiver.

  • Snowleopard kan næsten kører på P55 setup uden de store "mods" google/youtube det hvis du er så heldig at kører et P55 setup.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW