Sikkerhedskopiering

  • Skal jeg vælge Replace eller skal jeg vælge Append?


    Jeg kører (en engelsk) XP og bruger dens Backup facilitet til sikkerhedkopiering. Men nu er jeg kommet i tvivl om hvordan det virker. Jeg laver en backup af My documents - og det virker fint. Næste gang vil jeg kun sikkerhedskopiere nye filer og filer der er ændret siden sidste backup - dvs en Incremental backup. Senere hen i backup proceduren blivder man spurgt om man vil 'Append this backup to the existing backup' eller 'Replace the existing backup'. Vælger man Replace bliver man advaret om at den tidligere beckup bliver slettet - og det lyder lidt skræmmende i mine øren.


    Jeg kan simpelthen ikke overse, hvad der er det rigtige at gøre. Det jeg gerne vil er: Jeg har (lad os sige) 10 filer i My Documents og dermed de samme 10 filer i min første backup. Så ændre jeg to af de 10 filer og laver en Incremental backup. Så skulle jeg gerne have 10 filer i min backup nemlig 8 som er uændrede og de to ændrede i den nye version.


    Skal jeg vælge Replace eller skal jeg vælge Append?


    Jeg håber der er hjælp at få.


    PS: Er der nogen mulighed for at checke om den backup man har er god? Hvis man Restore den forsvinder det jeg har i My Documents så ikke?

  • Det ligger lidt i ordene som du osse er inde på.


    replace= erstat


    Append= tilføj


    Så umiddelbart kunne du jo lave 2 backups og forsøge dig frem, men jeg vil mene du skulle kunne gøre det som du vil ved at vælge append. Bruger du restore funktionen så ændrer den ikke noget ved dine dokumenter, normalt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.