Internet, hvorfra?

  • Hejsa!


    Jeg ka snart ik længere undvære ik at ha internet ( og nej jeg lever ikke i stenalderen ) men det er sgu en jungle at finde rundt i synes jeg.
    Derfor ville jeg bli'e glad for lidt input.


    Jeg kræver ikke så høj en hastighed, bare nok til at jeg ka lave de mest alm. ting, se videoer på Tuben og spille på f.eks komogvind.
    Prisen må max være 200 og det skal KUN være internet, ikke alt det shit med telefon og tv og sådan noget.
    Kan det overhovedet lade sig gøre?


    :crazyeyes: :crazyeyes:

  • Fullrate virker fint hos mig - det er 10/1 til 199 kr i måneden. :)


    Og så skal du bare glemme at du også får et telefon-abonnement med der - det gør jeg i hvert fald - det er jo bare en ekstra indgang i routeren som jeg ikke bruger :))


    Jeg kan evt. "tippe" dig, hvis du vælger Fullrate (det kan alle andre fullrate kunder også). Så får du trukket 99 kr. fra din første regning. :D


    EDIT: Det kan næsten ikke betale sig at bestille mindre end 10/1, da 2/512 koster 169 kr. :)

  • Jeg er helt enig med Frankovic. Jeg har også Fullrate. Man kan nemt ændre sin hastighed inde på deres hjemmeside, hvis man i en periode har brug for højere (eller lavere) hastighed.


    Med hensyn til telefon så følger det med i de fleste abonnementer uden at det koster noget ud over forbrug. Jeg har tilsluttet en telefon til min selv om jeg ikke bruger den voldsomt meget. Men det er trods alt en del billigere at ringe fra den...så længe det er til andre fastnetnumre.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hejsa!


    Ka det slet ik fåes billigere ( jeg er og bliver en nærigrøv ). Det ka det sgu nok ik så, ik uden begrænsninger ihvert fald. Jeg har vist set et sted, hvor der var begrænsninger som at man kun måtte surfe i 3 timer og en hel masse andet shit. Og hvis man kun havde 1 eller 2 Mbit, så ku man ik gå på Tuben osv.


    Jeg tænker lige over det Frankovic mht. til det med tipning :D
    ( jeg kommer sgu nok ik udenom de 200 kr. så. Dammit! ). :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garrett
    Ka det slet ik fåes billigere ( jeg er og bliver en nærigrøv ).(


    Joe altså... Som jeg skrev kan du få 2/512 til 169 :) Så tror jeg heller ikke du får det billigere, da de fleste "lavpris" steder som Fullrate sælger til samme pris - Cybercity er fx næsten altid samme priser og hastigheder som Fullrate. 2 mbit er dog efterhånden ikke helt nok til alle de store videoer på youtube - synes jeg tager lang tid at loade selv med 10 mbit :rolleyes:


    Et alternativ er jo mobil bredbånd som fås til 49 kr ved næsten alle mobilselskaber, men der er som regel kun 1 GB forbrug med og det er ikke ret meget hvis man surfer. (load fx folketinget.dk 1000 gange på en måned og den kvota er brugt)

  • Hvis man er en meget stor nærigrøv og ikke skal bruge det særlig meget kan man jo altid bruge bibliotekets internet gratis. Men hvis du vil have konstant adgang til internet uden det er forbrugsafregnet så er de 169 kr. nok noget af det billigste du kan få. Ellers skal du have billigere internet gennem f.eks. boligforeningen der hvor du bor (hvis det er lejlighed), men så havde du nok vidst det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hejsa!


    Jeg har været inde og kigge på Stofa og der har de ( i den lave ende ) op til 4 Mbit for 159,- og op til 6 Mbit til 189,- men tilmelding ser vist rimelig besværligt ud med antenneforeninger og tvpakker osv.
    Nå men anyway så går der nok noget tid endnu inden jeg får det, da jeg os er ved at undersøge hva andre har. Det er en go hjælp synes jeg.


    Men ellers tak for hjælpen :D


    :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:

  • Hvis du har Stofa eller TDC som kabeltv udbyder så skulle det ikke være svært at få en forbindelse oprettet og forbundet rimeligt hurtigt (et par uger måske?)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • nu skriver du jo ik hvor du bor, men tjek da om du ka få fibernet via dit el selvskab el. noget el. se om du ka få Webspeed el. noget samlet med dit tv da det som regl ka blive billigere.

  • Hejsa!


    Jeg har tv fra Yousee og ved godt at der er Webspeed. Min mor har det til 159,- og det er en fin forbindelse hun har ( ved ik hvor mange Mbit den er på men det er vist ik så meget ). De har bare ik internet mere til den pris, øv øv øv.
    Nå men jeg finder vel ud af noget en dag :crazyeyes:


    Tak for hjælpen :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garrett
    Hejsa!


    Jeg har tv fra Yousee og ved godt at der er Webspeed. Min mor har det til 159,- og det er en fin forbindelse hun har ( ved ik hvor mange Mbit den er på men det er vist ik så meget ). De har bare ik internet mere til den pris, øv øv øv.
    Nå men jeg finder vel ud af noget en dag :crazyeyes:


    Tak for hjælpen :D


    Når du alligevel har TV fra yousee så fix da internet der også... 199 fra om måneden for 8/1 mbit vistnok og så har du adgang til Yousee Play hvilket er rigtigt rart så længe man ikke benytter sin musik på en MP3 afspiller...

  • Husk at checke dækning der hvor du bor, du skal lige sikre dig du ikke er i et område der kun har EDGE dækning. Jeg var nød til at skifte udbyder da jeg flyttede for jeg havde konstant udfald.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garrett
    Hmm jeg har fundet den her: http://www.telenor.dk/privat/m…/mobilt_bredbaand_medium/


    Det ser vist ret godt ud eller hvad?


    Hvad skulle fordelen være i at have mobilt bredbånd frem for en fast forbindelse? Ud over at du kan tage den med dig altså. :)


    Mobilt bredbånd fra telefon vs fast forbindelse fra fx Cybercity eller Fullrate:


    + Du kan tage nettet med dig


    - Dyrerer (koster 199 kr. for 2 mbit og så er der noget gebyr for at betale)
    - Langsommere (2/384 vs 2/512 til 169 kr. eller 10/1 til 199)
    - Kræver der er dækning i dit område og ikke for mange andre brugere på nettet
    - Begrænsning på 10 GB download i måneden (kan muligvis dække dit youtube, men hvis du fx har en PS3 og af og til henter demo'er så ryger du nok over)


    Når du nu går så meget op i prisen, så virker det godt nok som en meget dårlig løsning for dig, da du ikke har nævnt at du skulle bruge det til at tage med på farten. :)

  • Hej!


    Frankovic- det ved jeg ik jeg syntes bare at det måske var nemmere med en USB.
    Jeg aner ik en skid om noget af alt det der, så det er sgu ik helt nemt. Men jeg ved ik, jeg synes at det ligner de samme hastigheder der er alle mulige andre steder.
    Har ik PS3 eller noget andet og sidder heller ik klistret til Tuben, selvom det måske fremstår sådan :).
    Jeg gi'r sgu snart op ;(

  • Og et alm. trådløs netværk derhjemme er ikke nemmere end en USB ting? :)


    Den USB ting kan jo kun bruges i én computer... Får du en kammerat på besøg, så er det forholdsvis besværligt for vedkommende at komme på nettet hos dig.


    Et trådløs netværk kan bruges af alle som du giver koden til... Når du bestiller hos fx Fullrate, så følger der pt. en trådløs router med og det gør der ofte også hos Cybercity.



    Men altså... Kan ikke se dit valg er særlig svært når du har yousee tv? :) Bestil bredbånd der også... koster 199 i måneden. Køb en trådløs router til 300-400 kr., hvis der ikke følger en med og så er du kørende. Samtidig kan du så se web-tv, hvis du har lyst eller downloade alle de sange du vil gratis fra Play.
    Hvis du har en bærbar computer, så taster du koden ind på den til dit nye trådløse net (koden indstilles på routeren) og hvis du har en stationær så smækker du en ledning i bagenden :)


    Det er altså prisen for internet og de håndører der er at spare (40kr måske) ved diverse mobile og mindre forbindelser kan du jo ikke mærke nogen steder alligevel? Købt én øl mindre hver måned når du er i byen... Eller købt én pakke cigaretter mindre i måneden hvis du ryger... Eller køb 500g oksekød 2 dage i Aldi til 25kr. i stedet for til 40 kr. i Føtex :D Livet er sku for kort til at bekymre sig om så få penge. (og ja, jeg er også på SU som jeg går ud fra du er :D )

  • Windows kan faktisk godt lave netværksbroer. Vi har brugt det en del med virtuelle maskiner og lign. At USB så ikke kan trække alverden er jo en anden sag.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Windows kan faktisk godt lave netværksbroer. Vi har brugt det en del med virtuelle maskiner og lign. At USB så ikke kan trække alverden er jo en anden sag.


    Det er jeg klar over :) Også derfor jeg skrev "...så er det forholdsvis besværligt...". Men det er ikke noget jeg ville anbefale en med ikke så meget forstand på netværk, at begive sig ud i. :) Bruger det godt nok ikke til dagligt, men mindes at det har været lidt noget bøvl de gange jeg har prøvet.



  • Så så Frankovic jeg er ik helt blæst ;) ( din frækkert ). Jeg har selv opsat min mors og ved godt at ledningen ska i bagenden, hvis det ik er trådløst.
    Det er mere det med alle de hastigheder, hva man ka og må og hva man ik ka og må osv.
    Nej jeg er ik på SU ( har heller aldrig aldrig været ). :clap:


    Det ka være at valget står mellem YouSee og Fullrate ( de har 10 Mbit for den samme pris ).


    :crazyeyes: :crazyeyes:

  • Hehe... Okay så :) Var ikke for at fornærme dig :razz:


    Skal lige for "retfærdighedens skyld" nævnes at Cybercity (telenor) pt. også har 10 mbit inkl trådløs router til 199. :) Min kammerat har det og det skulle også køre ok.