App til redirect af URL

  • Hej fellow tweakers. Jeg er på udkig efter et program som kan sniffe en http adresse og skifte den ud med en anden.


    Jeg har leget lidt med hosts filen men problemet er at ændringer i den kræver et reload af det/de programmer jeg skal have påvirket hvilket ikke dur i mit tilfælde.


    Et eksempel på brug kunne være at jeg starter et program som har en web baseret front af en art som jeg gerne vil have skiftet ud med en jeg selv har kørende på en server.


    En lokal dns server(detect adresse og redirecte til en anden) burde i teorien virke, har bare ikke fundet nogen endnu som har det jeg leder efter.


    alt hjælp vil være værdsat.


    På forhånd tak.

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint


  • LOL


  • Poweruo ? er det fordi, det ikke skal være tilladt at besøge en given hjemmeside eller hvad er formålet med det ? en DNS-server kan du jo gøre med, hvad du vil, hvis computerne kun bruger en fast dns :) ellers er en firewall også en løsning på problemet, hvor du lukker af for en given tekst eller http-adresse.. men som sagt. hvad vil du med det ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    LOL


    og hvad er det som er så utrolig morsomt?

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Poweruo ? er det fordi, det ikke skal være tilladt at besøge en given hjemmeside eller hvad er formålet med det ? en DNS-server kan du jo gøre med, hvad du vil, hvis computerne kun bruger en fast dns :) ellers er en firewall også en løsning på problemet, hvor du lukker af for en given tekst eller http-adresse.. men som sagt. hvad vil du med det ?


    Kunne du eventuelt nævne en dns server/firewall som har mulighed for at lave en redirect? Dem jeg har prøvet indtil videre har næsten ingen funktioner haft.

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint

  • Du undlod at svare på det vigtigste spørgsmål som helmer stillede, hvad det er du skal bruge det til?


    Det hjælper os måske med at forstå hvad det er du prøver at opnå....


    Derudover bør du huske at både windows generelt og diverse programmer cacher DNS, så det vil sandsynligvis ikke være nok at du opsætter din egen DNS server. Desuden bruger den også kun DNS én gang, når den skal resolve et domænenavn.


    Alt i alt lyder det som om du forsøger at lave et man-in-the-middle angreb imod en bruger, er nok derfor at ssdfreak griner ad din post ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvis han ville lave man-in-the-middle så var det vel mere relevant at lave ARP exploit med et af de gængse programmer til det? :D Forudsætter at han sidder på samme netværk, men så er det også nemt da næsten ingen netværk er beskyttet mod det (selv om det er et oldnordisk "trick" :)) ).


    Men angående poweruo's problem, så lyder til da til at en DNS server kan klare ærterne. Hvad med openDNS fx? Der mener jeg at man kan indstille en del ting i.


    BTW. Jeg har aldrig oplevet at windows eller nogle programmer cacher DNS oplysninger. :roller: Hvis man når ind under sin netværksforbindelse igennem kontrolpanel og ændrer til fx google's DNS server eller openDNS, så har det altid virket med det samme hos mig.

  • Det skal bruges til at intercepte http request som et APP kan lave og skifte den ud med hvilken som helst hjemmeside jeg vil have den til at vise istedet for. Det skal siges at det skal foregå lokalt.


    Og når så jeg har fået det givende APP til at vise den side jeg vil have skal jeg kunne slå det fra så den ikke gør det igen med mindre jeg aktivere funktionen på min maskine. Igen vi snakker kun LOKALT.


    EDIT: Jeg skal ikke være "man in the middle", så ved første øjekast er "ARP exploit" ikke noget jeg kan forstille jeg får brug for.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    BTW. Jeg har aldrig oplevet at windows eller nogle programmer cacher DNS oplysninger. :roller: Hvis man når ind under sin netværksforbindelse igennem kontrolpanel og ændrer til fx google's DNS server eller openDNS, så har det altid virket med det samme hos mig.


    Kan sige så meget at på måde mine vista og win 7 maskiner er jeg nød til at deaktivere og aktivere min lan forbindelse efter en DNS ændring før den træder i kraft.

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint

    Rettet 2 gange, sidst af poweruo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af poweruo
    Det skal bruges til at intercepte http request som et APP kan lave og skifte den ud med hvilken som helst hjemmeside jeg vil have den til at vise istedet for. Det skal siges at det skal foregå lokalt.


    Og når så jeg har fået det givende APP til at vise den side jeg vil have skal jeg kunne slå det fra så den ikke gør det igen med mindre jeg aktivere funktionen på min maskine. Igen vi snakker kun LOKALT.


    EDIT: Jeg skal ikke være "man in the middle", så ved første øjekast er "ARP exploit" ikke noget jeg kan forstille jeg får brug for.


    Er det en browser du vil have til at vise en bestemt side? Eller? Forstår simpelthen ikke hvad du vil med det. :D


    Det du prøver på virker meget besværligt at lave "lokalt", hvis din definition of "lokalt" betyder på den samme computer. Umiddelbart virker det nemmest at sætte en anden computer op til at være man-in-the-middle med det du vil. Går ud fra at det er en helt bestemt adresse du vil intercepte. Så kigger computer 2 på trafikken fra computer 1 og når computer 1 prøver at kontakte den givne hjemmeside, så sender computer 2 den videre til whatever du ønsker. :)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af poweruo
    Kan sige så meget at på måde mine vista og win 7 maskiner er jeg nød til at deaktivere og aktivere min lan forbindelse efter en DNS ændring før den træder i kraft.


    Prøvede lige med Firefox og Chrome for at teste igen. :) Hvis jeg ændrer DNS indstilling på netværksforbindelsen i Vista til en forkert IP (uden at deaktivere og aktivere bagefter), åbner Chrome og Firefox... Så kan de ikke finde noget. Ændrer jeg så DNS til automatisk igen (stadig uden at deaktivere and aktivere), så loader siden i Chrome når jeg trykker F5, men Firefox loader ikke.


    Så ifølge mine observationer skal man genstarte Firefox for at ændringen træder i kraft, men ikke Chrome.

  • Problemet med man-in-the-middle er at jeg ikke vil kunne bruge det til en pin når jeg fx tager min laptop andre steder hen end mit hjemmenetværk(med mindre jeg sætter vpn eller lignende op). Det er årsagen til at jeg gerne vil finde en løsning som kan køre lokalt.


    Angående formålet så må jeg jo prøve igen :). Forstil jer en program som har en patcher. Den patcher er stort set ren HTML baseret. Når du åbner programmet starter den patcher først hvilket er helt fint og intet problem. Men istedet for at programmet forbinder til standard servere som er angivet via et http som fx kunne være patcher.app.com så leder jeg efter noget som kan sniffe den adresse op altså patcher.app.com og skifte den ud med fx mit.domain.dk/patcher/.


    Alt det ville normalt kunne laves via en simpelt redigering i windows's HOSTS fil. Der hvor det bliver lidt tricky er at jeg skal kunne slå den redirect fra uden at skulle reloade patcher programmer. Og det kan jeg ikke hvis jeg bruger HOSTS som metode. Derfor leder jeg efter et program som jeg kan starte og stoppe som jeg har lyst. Hvis det stadig er svært at forstå så beklager jeg at jeg ikke kan gøre det mere forståeligt.

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint

    Rettet en gang, sidst af poweruo ().

  • Det lyder som om du er ovre i noget proxy server agtigt, evt. transparent proxy.


    Men da det ikke er noget jeg er specielt velbevandret i, vil jeg anbefale dig at google det

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hehe... Tror jeg har forstået nu, men det lyder i hvert fald som om du har tænkt dig at cracke noget sikkerhed i et program, men det er jo op til dig. :D


    Jeg kan ikke se at du kan gøre andet end at smide en DNS server på din computer, når det er noget du skal kunne tage med over alt. Du kan fx se om http://www.simpledns.com/ kan bruges.


    Ellers kan du bruge openDNS, men du skal have enterprise pakken til $2k+ for at kunne lave "block page redirect" :razz:

  • 1000 tak for jeres svar.

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint