Hjælp. BOOTMGR mangler

  • Hej tweakere


    jeg fik samlet og installeret win 7 på min nye pc igår, dog efter flere forsøg og en masse vrøvl.
    jeg fik et par gange BSOD, men det endte med at den kørte som en drøm.


    så sker det, at i dag, at jeg lige vil tænde pc'en, win7 siger at nogle filer er beskadiget, fair nok tænker jeg og smider DVD i maskinen og trykker reparer, der sker intet, og pc'en går ned med BSOD...
    så jeg bliver enig med med selv om at jeg re-installere da bare win7 nu får jeg så beskeden: BOOTMGR mangler


    hva' gør jeg?

    Cooler Master CM690 PURE
    ASUS Crosshair IV Formula ROG
    Phenom II X6 1090T @ 3.2 Ghz
    Corsair Hydro Series H50
    Corsair Performance Series P64 64 GB
    WD Caviar Black 500 GB
    XFX Radeon HD 5870
    4 x 2GB mushkin enhcanced DDR3 PC3-1600 CL7
    Cooler Master Silent Pro M850 850 Watt

    Rettet en gang, sidst af KonG HumlE ().


  • Prøv google??


    http://www.google.dk/search?hl…=BOOTMGR+mangler&gs_rfai=

  • ifølge flere af linksne skyldes det at åbenbart at bootmanager filen ligger på den forkrte partition. men jeg har ikk rykket på nogle af filerne...
    og nu får jeg BSOD under installen

    Cooler Master CM690 PURE
    ASUS Crosshair IV Formula ROG
    Phenom II X6 1090T @ 3.2 Ghz
    Corsair Hydro Series H50
    Corsair Performance Series P64 64 GB
    WD Caviar Black 500 GB
    XFX Radeon HD 5870
    4 x 2GB mushkin enhcanced DDR3 PC3-1600 CL7
    Cooler Master Silent Pro M850 850 Watt

  • En tanke kunne være at du måske har nogle underliggende problemer som forårsager din installationskvaler.


    Eftersom det er en ny computer, vil jeg anbefale dig at køre et program som memtest86+ for at teste om dine RAM ikke giver problemer LINK.


    (memtest86+ skal du brænde på en disk og boote computeren op fra den og lade den stå i lidt tid, det kan desværre tage timer at teste)


    Ellers hvis du forsøger at lave en reinstallation af windows, så sørg for at slette alle partitionerne først og så lave en ny bagefter til windows, så skulle der ikke være noget restparti.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.