soundMax probs.

  • heey tweakers :D


    har fået et rimlig stort problem med mit integreret lydkort.


    jeg køre med 2 lydkort, et Creative SoundBlaster Audigy SE Retail, og så det integrerede lydkort soundMax. og jeg bruger jo så normalt mit sound blaster lydkort, og så det andet lydkort når jeg er ude som dj, og skal høre den næste sang (you know). men en aften da jeg sku ud og spille, kom der et problem med det integrerede lydkort.
    da jeg så kom hjem og kiggede på det kunne jeg ikk rigtig finde fejlen, bortset fra at jeg ikke kan høre den næste sang i Virtuel DJ, så jeg prøvede at afinstallere driveren og så installere den igen, men uden held.


    Når jeg åbner lyd indstillingerne så kan jeg vælger mellem 4 afspilnings enheder,
    [Blocked Image: http://img692.imageshack.us/img692/7785/jashdi.jpg]


    men nummer 3 som jeg skal bruge kan jeg ikk få tilslutte og det er nemlig den jeg skal bruge -.-'


    nogen der ved hvad problemet kan være :rolleyes:


    det er nemlig rimelig vigtigt jeg får det til at virke igen da jeg skal ud og spille næste weekend

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • er der virkelig ingen der kan hjælpe :rolleyes:

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

    Rettet en gang, sidst af erland3000 ().

  • Du har vel prøvet at afinstallere begge lydkort, geninstaller - ellers evt. fjern Soundblaster kortet fysisk og installer så SoundMAX'et og se om dét virker? :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg har prøvet at afinstallere, men at fjerne soundblaster har jeg ikke prøvet.


    men da det skete, skulle jeg til at bruge begge lydkort i VDJ og så kom der et pop-up vindue op hvor der stod at der var en fejl i sounddriver diretx :rolleyes:

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • prøv at afinstaller alt audio og så søg på Windows Update og se om den har nogle drivere den vil bruge, og evt. installer DX9 & DX10 se om det ka afhjælpe noget.