Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 31. maj 2010, 20:10

Hej alle.

Jeg er ny her på forummet, så bær lige over med dig :-)

Nå, har en del spørgsmål omkring cs hosting/servere.

Man kan jo selv hoste en server (dedicated server).

Men nu når man hoster ved et selskab, som f.eks. http://www.gamelaunch.dk/cs-gameserver , hoster de så ikke også bare en dedicated server på en af deres servere? Det er vel samme "program" de bruger agtig?

Mvh.
Kenneth

2

tirsdag, 1. juni 2010, 19:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af kelleolsen
Hej alle.

Jeg er ny her på forummet, så bær lige over med dig :-)

Nå, har en del spørgsmål omkring cs hosting/servere.

Man kan jo selv hoste en server (dedicated server).

Men nu når man hoster ved et selskab, som f.eks. http://www.gamelaunch.dk/cs-gameserver , hoster de så ikke også bare en dedicated server på en af deres servere? Det er vel samme "program" de bruger agtig?

Mvh.
Kenneth

Nej, de har en linux/windows computer til at stå som kører en server console

3

tirsdag, 1. juni 2010, 20:25

Det er jo dét han selv siger jesper. En dedicated server er en console app.

Men for at vende tilbage til selve spørgsmålet og et mere uddybet svar.

De kører X antal servere på samme maskine. Alle disse kører udelukkende med console - altså ingen grafik eller noget. Bare en konsol som kan fjernstyres. Mods og lign. ligger i undermapper for hver server - jeg går ud fra at de har nogle fælles filer så at der ikke ligger f.eks. 20 kopier af spillene på hver PC.

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | ASRock Z270 Extreme4 | Intel i5 7600K | NZXT Kraken X52 | 2x8GB Trident RGB 320Mhz RGB | MSI 1080 Armor 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 650W | 4x256GB SSD | 2TB NAS Harddisk |

4

tirsdag, 1. juni 2010, 20:30

Ok, men hvis nu jeg har en linux server stående, hvordan kan jeg så køre flere dedicated servers på samme tid, med forskellige ip?

5

tirsdag, 1. juni 2010, 20:51

Forskellig IP? Somregel ikke muligt, medmindre at du får mere end én "offentligt" IP addresse af din udbyder (TDC, Telenor osv..). Men du kán skifte porten på hver server så de har deres egen. Dette er også relativt nemt at sætte op i din router.

Eks.

CS:S - 32 Player Warcraft Mod (IP: 87.124.93.1 PORT:6669)
CS:S - 16 Player Dust ONLY (IP: 87.124.93.1 PORT: 6714)

Sig til hvis du får brug for hjælp med at opsætte porte på router eller lign. Har en smule erfaring med at opsætte Quake 3 servere efterhånden (og de er nok rét ens hvad angår dedicated opsætning) :cheers:

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | ASRock Z270 Extreme4 | Intel i5 7600K | NZXT Kraken X52 | 2x8GB Trident RGB 320Mhz RGB | MSI 1080 Armor 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 650W | 4x256GB SSD | 2TB NAS Harddisk |

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.