HDMI lyd over Radeon HD5770

  • Hej med Jer


    Jeg har nu i 3 dage forsøgt at få lyd ud af HDMI porten på mit Radeon HDMI HD5770 sammen med video.. men jeg kan Sk. ikke hitte ud af det..


    Jeg har Billed på mit fjernsyn.. men kan ikke få lyd ud ????? og kan ikke finde en menu i ATI catelyst manager programmet der noget med audio out at gøre ???


    Det eneste der undre mig er at under enhedshåndtering er "audio device on high definition audio bus" er gul lige godt hvormange gange jeg geninstallerer og lige godt hva version jeg bruger ??



    HJÆLPPP

  • Hvilket OS kører du med?


    Sørg for at HDMI lyd driveren er installeret, jeg mener den er inkluderet i den nyeste catalyst driver, så prøv at starte med at installere den først.


    Lyden styres igennem de almindelige lyd menuer i windows, du burde have noget der hedder noget ala "ati hdmi interface" i mixeren.


    Det kan også være TVet der giver problemer, da jeg første gang rodede med sådan noget (med et nvidia grafikkort dengang), kunne jeg ikke få lyden til at virke fordi tvet ikke ville acceptere mere end 96KHz lyd output.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • ja hvis den er gul i enhedshåndtering så har den ik den rigtige driver, prøv evt. Driver Sweeper og afinstaller alt ATi og så installer det igen og se om det kan afhjælpe problemet, køre selv HDMI til mit 32tommer 1080p LCD TV og det funker fint med lyd og det hele i Windows 7 Ultimate x86 ^^

  • hmm sært.. har også en 5770. Dog sidder mit til en Sony receiver og når jeg tænder den så hopper den selv over på clone screen og tænder for min HDMI audio ud. Bruger en Vista her.


    I Vista og Win7 har man denne inde i kontrol panelet (se billedet). Når du hopper over på HDMI med billedet så gå der ind og se om du kan slå HDMI lyd til manuelt (husk at du skal slukke det normale først).

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • grrr giver snart op



    På min winXP partion


    ... har jeg brugt driver sweeper.. og startet helt forfra.. og installeret


    10-5_xp32_dd_ccc_enu.exe og 10-5_xp32-64_hdmiaudio.exe men stadig gul icon


    [Blocked Image: http://peecee.dk/upload/view/249066:(


    http://peecee.dk/upload/view/249066


    På min win7 partion er der ingen gul icon... men stadig kun billed ingen lyd ud...



    Tager jeg derimod kablet ud af min pc og sætter det over i min labtop.. er der både lyd og billed up på tv'et ?????

  • Hej


    Jeg har sammen problem med xp pro med min CLUB 3D Radeon PCI-E HD5750 1GB DDR5 HDMI .


    Den siger også at noget med " audio device on high definition audio bus "


    Hvad gøre man... har i fået det løst !?


    Jeg har tilsluttet den til min samsung fladskærm 32" Den har vist 3 HDMI....

  • Mit 5770 fra MSI kører fint med min ASUS skærm over HDMI. Skal bare huske at skifte lydenheden over på HDMI, ellers så spiller maskinen lyd ud af mine G35 headphones eller det gamle onboard lydkort jeg bruger til at optage med :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • min lydkort er på bundkortet.... 8.1 men bruger logitech 5.1 for at høre musik og mere....


    Men da jeg læste lidt længer oppe... så siger en af de andre. at " man skal bruge HDMI 1.3" jeg har købt et hdmi kabel fra harld nyborg til 99kr. Er det ikke godt nok ! ??? ellers har de en som hedder HDMI KABEL PROF som kører med 1.3.



    Link: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1228&n=10



    ang. lyden som du siger, at man skal slå fra.. jeg bruger højtalerne når jeg gamer og høre musik og ville sætte den til HDMI, når jeg skal se film, på min fladskærm "samsungen"




    Hvad er dit råd guru ? :)


  • har selv sådan et kable, bare i 5m el. noget funker fint ^^

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af humani
    Windows til HDMI i output ?


    Er det under egenskaber for lyde og lydenheder ?


    jo afspilnings enheder el. hva det hedder køre med engelsk os, da jeg synes engelsk er nemmere end dansk :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af humani
    Nu er jeg helt lost :) hvad snakker du om :) engelsk !?



    Jeg mente bare, om hvor man kunne finde det henne, og lave det om til HDMI :)


    snakker om at min Windows 7 er på Engelsk, men du ska her ind i lyd og sætte den til at smide lyd ud på HDMI.


    kan desværre ik lige viste dig HDMI da mit modded Asus EAH5770 1GB er udlånt til en ven som gerne vil købe det til hans nye Core i5 system :razz:

  • ja okay... Jeg bruger stadig xp pro. Men på min laptop er det vista :/ skal også enden lave den om til en xp pro eller win. 7. Men det er ikke lige til, at lave den om til xp :S lorte vista



    Men jeg kan se, at min siger :


    Under lydstyrke:


    Realtek HD Audio output.



    Så ved ikke what the f#%#" der er galt med den :/