Kan ikke åbne hjemmeside længere

  • Er løbet ind i det problem at jeg ikke længere kan åbne denne hjemmeside. Problemet gælder både med firefox og chrome, har ikke prøvet IE. Nogen der har en ide om hvorfor jeg pludselig ikke kan åbne hjemmesiden mere?

  • prøv at slette dine midlertidige internet filer og se om ikke det hjælper

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Får du en fejlmeddelelse eller timer den bare ud? har du prøvet at pinge/tracert siden i en commando prompt?


    Den timer ud. Har ikke prøvet at ping.


    Quote

    prøv at slette dine midlertidige internet filer og se om ikke det hjælper


    Bruger ccleaner dagligt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233


    Den timer ud. Har ikke prøvet at ping.


    hvis du ikke har prøvet at pinge hvad så med at prøve at pinge?? start --> kør --> cmd --> ping http://www.hjemmeside.dk

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    hvis du ikke har prøvet at pinge hvad så med at prøve at pinge?? start --> kør --> cmd --> ping http://www.hjemmeside.dk


    Har jeg så også gjort efterfølgende. Den skriver at den ikke kan finde værten. Kan det være et problem med tdc? De har jo haft mange problemer på det sidste...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233


    Har jeg så også gjort efterfølgende. Den skriver at den ikke kan finde værten. Kan det være et problem med tdc? De har jo haft mange problemer på det sidste...


    prøv at skrive "tracert http://www.domæne.dk"


    hvor langt kommer den rute der? har du evt. ændret din dns server?

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Prøv at skifte din DNS inde i kontrolpanelet til 208.67.222.222 og se om det fungerer (OpenDNS)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Prøv at skifte din DNS inde i kontrolpanelet til 208.67.222.222 og se om det fungerer (OpenDNS)


    lige hver opmærksom på du nok lige skal gå ind i en kommandopromt efter du skifter dns og skriver "ipconfig /flushdns"


    evt. prøv og skriver "ping http://www.domæne.dk" og skriv hvilken IP den svarer tilbage med, hvis den ligger i din dns vil den returnere et svar til dig. ved mig returnere den: 216.67.241.134

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    prøv at skrive "tracert http://www.domæne.dk" hvor langt kommer den rute der? har du evt. ændret din dns server?


    Den hopper 8 gange. Den slutter ved: rapporter: 208.116.63.70 Modtagernet ikke tilgængeligt.


    Nej har ikke ændret min dns server så vidt jeg ved.


    *Edit* Det er forresten ved www.arenjunkies.com at den hopper de 8 gange

  • Jeg har så fundet ud af at der ikke er nogen computere i huset der kan komme ind på hjemmesiden. Kan det være min router?

  • Det kan det være, eller eventuelt en routningsfejl.


    Et udemærket udgangspunkt er at prøve at genstarte routeren og eventuelt kontakte TDC for at få dem til at se på sagen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Det kan det være, eller eventuelt en routningsfejl. Et udemærket udgangspunkt er at prøve at genstarte routeren og eventuelt kontakte TDC for at få dem til at se på sagen.


    Routeren bliver genstartet dajligt pga tdcs kæmpe problem med ip adresser. Har en ekstra router liggende et eller andet sted. Prøver at sætte den til først

  • Vi har jo også givet ham muligheden for at skifte DNS. :T

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233


    Ja, skal bare lige finde ud af hvordan jeg gør


    hvor meget tror i det vil hjælpe hvis det både er IP & DNS serverne hos TDC den er gal med for ham? :$

  • Quote

    Ej det er sgu lidt for langt ude. Hvis der skulle være et problem på deres central (IP delen) så ville det nok være mere udbredt. Imo altså


    Er måske mere udbredt end du tror... Link

  • O.K. Jeg tager det i mig. Havde ikke hørt om nogle problemer indenfor min lille nørdkreds før nu - og en del af dem arbejder inden for TDC og Telenor i fonsupport :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |