Rippe lyd fra DVD

  • Hejsa


    Jeg står med følgende lille "problem", som jeg godt kunne tænke mig at løse. Jeg har nemlig en dvd med min søsters klaver koncert og min søster kunne nu godt tænke sig, at få det brændt på en almindelig cd, som vi kan smide på en afspiller. Jeg har prøvet at finde originaloptagelsen på videokameraet, men uden held. Og da jeg ikke har lyst til at prøve mig frem med alle mulige mærkelige programmer, der evt. kan skade computeren, ville jeg høre folk herinde.


    P.S. Håber ikke, at tråden overtræder reglerne på tweak. Der er trods alt tale om en hjemmeoptagelse :boxed:

  • Nu har jeg stort set aldrig arbejdet med video, men jeg vil da gætte på at én metode er at rippe filmen tilbage på harddisken (hvis I ikke allerede har den originale film fil), og smide den ind i et video redigerings program (evt. Microsofts eget gratis), og se om det skulle være muligt at separere lyd og film spor og derefter eksportere lyden. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nej, vi har desværre ikke den originale film fil. Vi har den (dårlige vane), at brænde vores videooptagelser på en dvd og ellers bare slette optagelsen fra selve kameraet :rolleyes:
    Jeg har også overvejet den mulighed, som du nævner, men har absolut ingen erfaring når vi snakker dvd rip programmer. For mange mange år siden prøvede jeg vist nok at installere et lignende program, som efterfølgende fik min computer til at gå helt amok. Endnu en grund til, at jeg er lidt påpasselig med at installere alt muligt bras :)

  • et program som dvdfab vil kunne rippe dvd'en for dig, dernæst må du kunne finde et freeware lydrip program til at klare resten, har selv prøvet den metode med en video fra jeg gik på efterskole og det virkede uden problemer


    held og lykke med det :9xo


    PS. kan desværre ikke huske hvad lydrip programmet hed, men det kan et par google søgninger hjælpe dig med :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his