1

onsdag, 26. maj 2010, 15:16

Hejsa

Jeg står med følgende lille "problem", som jeg godt kunne tænke mig at løse. Jeg har nemlig en dvd med min søsters klaver koncert og min søster kunne nu godt tænke sig, at få det brændt på en almindelig cd, som vi kan smide på en afspiller. Jeg har prøvet at finde originaloptagelsen på videokameraet, men uden held. Og da jeg ikke har lyst til at prøve mig frem med alle mulige mærkelige programmer, der evt. kan skade computeren, ville jeg høre folk herinde.

P.S. Håber ikke, at tråden overtræder reglerne på tweak. Der er trods alt tale om en hjemmeoptagelse :boxed:

"Play like it's your last play!"

2

onsdag, 26. maj 2010, 15:52

Nu har jeg stort set aldrig arbejdet med video, men jeg vil da gætte på at én metode er at rippe filmen tilbage på harddisken (hvis I ikke allerede har den originale film fil), og smide den ind i et video redigerings program (evt. Microsofts eget gratis), og se om det skulle være muligt at separere lyd og film spor og derefter eksportere lyden. :)

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

3

onsdag, 26. maj 2010, 16:00

Nej, vi har desværre ikke den originale film fil. Vi har den (dårlige vane), at brænde vores videooptagelser på en dvd og ellers bare slette optagelsen fra selve kameraet :rolleyes:
Jeg har også overvejet den mulighed, som du nævner, men har absolut ingen erfaring når vi snakker dvd rip programmer. For mange mange år siden prøvede jeg vist nok at installere et lignende program, som efterfølgende fik min computer til at gå helt amok. Endnu en grund til, at jeg er lidt påpasselig med at installere alt muligt bras :)

4

lørdag, 29. maj 2010, 12:18

Andre, der evt har nogen forslag?

5

lørdag, 29. maj 2010, 12:33

et program som dvdfab vil kunne rippe dvd'en for dig, dernæst må du kunne finde et freeware lydrip program til at klare resten, har selv prøvet den metode med en video fra jeg gik på efterskole og det virkede uden problemer

held og lykke med det :9xo

PS. kan desværre ikke huske hvad lydrip programmet hed, men det kan et par google søgninger hjælpe dig med :)

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

6

lørdag, 29. maj 2010, 12:57

Er ked af at det men:
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=…45c0d712424f70f

Var ude i noget lignende for nogle år siden, men kan ski inte huske hvilket program jeg brugte...men der er en del ;)

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

7

lørdag, 29. maj 2010, 19:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ciric
Er ked af at det men:
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=…45c0d712424f70f

Havde set den komme, hehe ;) Men nu var jeg mest efter nogen anbefalinger, idet der er alt for mange dårlige programmer derude :)

martinta: Tak for forslaget. Er der evt. andre, der har erfaringer med dette program?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.