Windows 7 64-bit installation

  • Hej tweakers.
    Jeg kører min nye computer med Windows 7 32-bit og overvejer at installere Windows 64-bit.
    Inden jeg køber 64-bit versionen, ville jeg lige spørge jer om der er nogen forskel på installation af 64-bit versionen.
    Jeg er 99% sikker på at mine specs er 64-bit ready. Specs står i sign.
    Mht. forskel på installation af 64-bit version, tænker jeg på om der er noget der skal slås til/fra i BIOS, eller er det bare at gå til, med at boote op på DVD'en.


    btw. når man installere Windows 7 64-bit, formatere den samtidig og kan den mulighed vælges?
    For da jeg gik fra XP til Windows 7 32-bit, valgte jeg "avanceret" men alligevel havde jeg en "windows.old" mappe, og en "programmer" mappe fra det gamle XP.


    Tak på forhånd :--))

  • For at formatere skal du jo slette den gamle paratition og så oprette en ny... ellers vil den bare installere oveni.



    og det ville nok være en smule spild af penge at købe 64bit når du i forvejen har 32bit, for du kan tæmmeligt sikkert ikke kunne mærke forskel, da der ikke rigtigt er nogen.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Den primære grund til at vælge 64bit windows 7 er hvis du har mere end 4GB ram i din computer, ellers får du ikke det store ud af det som gk er inde på.


    Derudover vil jeg umiddelbart anbefale dig at se på om din 32bit licens nøgle giver dig mulighed for at installere 64 bit windows, det skulle i hvert fald gælde for den "32bit" licens jeg har fået fra MSDN AA. Så kan du nøjes med at høre en bekendt om de har en 64 bit installations disk du kan låne.


    Med hensyn til installationen, så er det relativt nemt, det burde ikke være nødvendigt at ændre noget i BIOS.
    Hvis du har et gigabyte bundkort kan det være en ide at ændre HPET fra 32bit til 64bit(ikke at det skulle betyde det store alligevel).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.